Ministerstvo dopravy: Přísné limity CO2 již mají své dopady, revizi potřebujeme co nejdříve

01.10.2024 16:33 | Tisková zpráva

Přezkum dopadů zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory musí proběhnout dříve, aby byla udržena konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu, zachována pracovní místa a zajištěna dostupnost dopravy. Je o tom přesvědčený ministr dopravy Martin Kupka.

Ministerstvo dopravy: Přísné limity CO2 již mají své dopady, revizi potřebujeme co nejdříve
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„Požadujeme, aby revize tohoto zákazu proběhla již v roce 2025, namísto původně plánovaného roku 2026. Chceme o tom jednat s novou Evropskou komisí a zároveň připravujeme poziční dokument, pro který bychom chtěli získat koalici podobně smýšlejících států, tak jak tomu bylo v případě revize normy Euro 7,“ říká ministr Kupka.

Navazujeme tak na své dosavadní aktivity v oblasti realistického a realizovatelného ozelenění dopravy i aktuální iniciativu italské premiérky Georgie Meloniové: „Naším cílem musí být udržet konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a zároveň zabránit tvorbě bariér, které by znemožnily nákup nových cenově dostupných automobilů. Máme ambici být lídry snah o změnu nastavení evropských plánů týkajících se spalovacích motorů,“ zdůrazňuje ministr dopravy.

První kroky na cestě k reálné zelené politice jsme již podnikli: Ministr Kupka v tomto týdnu v Berlíně jednal s německým ministrem dopravy Volkerem Wissingem o krocích k přehodnocení CO2 limitů u osobních vozidel, a to i v návaznosti na dopis Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) z minulého týdne, ve kterém se zmiňuje nemožnost splnění stanovených limitů CO2 pro rok 2025. Zároveň jsme v kontaktu se sdružením českého autoprůmyslu ohledně dalších společných kroků.

„Cesta vede přes další intenzivní vyjednávání a získání dostatečně široké podpory podobně smýšlejících států,“ připomíná ministr.

V roce 2023 byla v návaznosti na ambicióznější klimatické cíle Unie přijata revize nařízení, která stanovuje výkonnostní limity CO2 pro nové osobní automobily a nová lehká užitková vozidla (dodávky).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Eva Decroix, MBA byl položen dotaz

migrace

Jestli máme chránit naše křesťanské tradice a celkově Evropu, nemyslíte, že je třeba konečně zastavit nekontrolovatelný přiliv migrantů, který teď kvůli situaci v Sýrii může opět narůstat? Ač jako strana nic moc nezmůžete, máte aspoň nějaký návrh řešení, pro který se snažíte získat třeba v Bruselu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

22:31 VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

V jakých případech jsou hrazeny služby nutričního terapeuta zdravotní pojišťovnou?