V poděbradském hotelu Bellevue-Tlapák se završila úvodní fáze projektu zaměřeného na zvýšení kvality služeb tuzemského cestovního ruchu. Ředitel Odboru cestovního ruchu MMR ČR Aleš Hozdecký za přítomnosti starosty Poděbrad PhDr. Ladislava Langra a zástupců oborových asociací cestovního ruchu slavnostně předal historicky první Certifikáty kvality stupně I ČSKS.
„Vnímáme silný zájem organizací o zapojení do našeho projektu. Jde zejména o ty poskytovatele, kteří mají zájem jak na sobě pracovat a uvědomují si důležitost aktivního přístupu k zákazníkům, tak chtějí pomoci ke zvýšení návštěvnosti svých měst a regionů. Snaha zapojených je pro nás závazkem a důkazem, že jdeme správnou cestou,“ říká Aleš Hozdecký.
Tento projekt je určen různorodým poskytovatelům služeb v cestovním ruchu. Mezi prvními certifikovanými najdeme jak města, hrad, zámek, cestovní kanceláře, turistická informační centra a destinační agentury, tak menší provozovny jako jsou koupaliště, kemp, rekreační areál nebo zmrzlinářství.
Úroveň kvality služeb cestovního ruchu v České republice je dlouhodobě vnímána jako nedostatečná. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR proto v roce 2010 rozjelo projekt s názvem Národní systém kvality služeb cestovního ruchu v ČR, který je financován ze strukturálních fondů EU. Jeho výsledkem byl vznik ČSKS, jehož cílem je naučit podnikatele v cestovním ruchu využívat moderní manažerské systémy řízení kvality služeb tak, aby dokázali vlastními silami měřit a systematicky zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb a díky tomu se systematickým způsobem přibližovat očekávání zákazníků. ČSKS je určen pro různorodé spektrum poskytovatelů služeb v cestovním ruchu - od těch nejmenších až po velké hotelové řetězce, od soukromých až po státní podniky. V současnosti je certifikace bezplatná a organizace do ní musí investovat pouze svůj čas. Podpora ČSKS je zakotvena i ve schválené Koncepci státní politiky cestovního ruchu na období let 2014-2020. Obdobné systémy a programy existují již řadu let v Německu, Španělsku, Švýcarsku, Francii, Velké Británii a dalších evropských zemích, kde přispívají k lepšímu vnímání kvality poskytovaných služeb ze strany zákazníků a celkové atraktivitě turistických destinací. ČSKS je vytvářen v licenci podle vzoru německého systému ServiceQualität Deutschland.
Více na www.csks.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.