Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v rámci mediální kampaně OP VaVpI zaměřené na význam podpory vědy a výzkumu a propagaci výsledků OP analyzovalo prostřednictvím agentury Médea Research vývoj celkové spontánní a podpořené znalosti OP, a to jak před započetím kampaně, tak po realizaci jednotlivých vln kampaně. U široké veřejnosti se míra podpořené znalosti OP ke konci programového období (únor 2014 - říjen 2015) více než zdvojnásobila a u odborné veřejnosti, tj. u mladých studentů a vědeckých pracovníků se podařilo díky úspěšné kampani podpořenou znalost v závěru období OP navýšit na 53 %, což poukazuje na efektivitu vynaložených prostředků.
Mediální kampaně MŠMT v letech 2014 – 2015 byly realizovány v mediatypech TV, rozhlas, online a tisk. Příprava kampaní probíhala ve spolupráci s mediálním expertem, který napomáhal určit efektivní mediální mix. Účelem kampaně OP VaVpI bylo mimo jiné zviditelnit význam operačního programu jak pro širokou, tak pro odbornou veřejnost, a také prezentovat příklady úspěšných projektů, kterými byly např. CEITEC, IT4I, Svět Techniky STC, Centrum pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace. Kampaň tedy uzavírala staré programové období a propagovala dosažené výsledky, což vzhledem ke specifikům OP VaVpI nebylo možné dříve provést.
Komplexní informace o operačních programech MŠMT byly v průběhu implementace plně k dispozici na webových stránkách, na které se všechny komunikační aktivity také odkazují.
Součástí nového Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, jež má MŠMT v současné době v gesci, je také propagace OP prostřednictvím mediální kampaně, rozdělené do několika částí, jejichž realizace byla spuštěna v první polovině roku 2016. Záměrem této kampaně je právě intenzivní komunikace vůči veřejnosti, a to jak odborné, tak široké s cílem posílit absorpční kapacitu vedoucí ke zvýšení množství i kvality žádostí o podporu. Snahou řídicího orgánu je prezentovat kampaní priority, postupy a přínos OP VVV jednoduchou a srozumitelnou formou v souladu s požadavkem na zjednodušování implementace operačních programů, jež Ministerstvo pro místní rozvoj pro toto programové období prosazuje. Součástí tohoto postupu je i využití úspěšných metod propagace z předchozího programového období. MŠMT si je vědomo potřeby kvalitní, účelné a efektivní komunikace OP vůči svým žadatelům i veřejnosti a v tomto smyslu ji zodpovědně připravuje a realizuje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Stává se snad ODS populistickou stranou?
Co si jako člen ODS myslíte o slibu Fialy, že když bude ODS u moci, budeme mít do několika let platy jako v Německu? Protože snad všichni ekonomové a odborníci tvrdí, že je to nereálné. A já se ptám, zda nemyslíte, že takové prohlášení straně jen škodí, protože je evidentní, že jde v lepším případě ...
Další články z rubriky
22:03 Iuridicum Remedium: Má ještě smysl ochrana soukromí? aneb Dvacátý ročník Cen Velkého bratra
Pražská organizace Iuridicum Remedium (IuRe) připravuje jubilejní dvacátý ročník Cen Velkého bratra,…
- 19:15 ČSÚ: Průměrná mzda vzrostla v třetím čtvrtletí reálně o 4,6 procenta
- 16:08 Ministerstvo dopravy: Výbor SFDI schválil další příspěvky na bezpečnost i vybavení železničních vozidel jednotkami ETCS
- 14:54 ČEZ: Mercedes na převoz techniky posílí zásahy dobrovolných hasičů v Hluboké nad Vltavou
- 13:21 ČSSZ: Od ledna 2025 zvýší pravidelná valorizace důchody, starobní vzrostou v průměru o 358 korun
- 10:17 Poslanecká sněmovna: Dokumenty, které psaly dějiny Československa, získaly prestižní status kulturní památky