Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy reaguje na závěry kontrolního úřadu

27.06.2016 19:57 | Zprávy

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Řídicí orgán Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK), Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI) a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) alokuje finanční prostředky na informovanost a publicitu operačních programů, které má ve své gesci. Prostředky jsou vynaloženy transparentně, efektivně, účelně a účinně s cílem maximálně využít potenciálu komunikačních aktivit, a to jak ve fázi iniciace programu s cílem podpořit absorpční kapacitu a posílit povědomí veřejnosti o možnostech čerpání prostředků ze strukturálních fondů EU, tak ve fázi implementace a ukončování programu, kdy se řídicí orgán mimo jiné soustředí na propagaci výsledků podpořených projektů a celkového dopadu OP.

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy reaguje na závěry kontrolního úřadu
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v rámci mediální kampaně OP VaVpI zaměřené na význam podpory vědy a výzkumu a propagaci výsledků OP analyzovalo prostřednictvím agentury Médea Research vývoj celkové spontánní a podpořené znalosti OP, a to jak před započetím kampaně, tak po realizaci jednotlivých vln kampaně. U široké veřejnosti se míra podpořené znalosti OP ke konci programového období (únor 2014 - říjen 2015) více než zdvojnásobila a u odborné veřejnosti, tj. u mladých studentů a vědeckých pracovníků se podařilo díky úspěšné kampani podpořenou znalost v závěru období OP navýšit na 53 %, což poukazuje na efektivitu vynaložených prostředků.

Mediální kampaně MŠMT v letech 2014 – 2015 byly realizovány v mediatypech TV, rozhlas, online a tisk. Příprava kampaní probíhala ve spolupráci s mediálním expertem, který napomáhal určit efektivní mediální mix. Účelem kampaně OP VaVpI bylo mimo jiné zviditelnit význam operačního programu jak pro širokou, tak pro odbornou veřejnost, a také prezentovat příklady úspěšných projektů, kterými byly např.  CEITEC, IT4I, Svět Techniky STC, Centrum pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace. Kampaň tedy uzavírala staré programové období a propagovala dosažené výsledky, což vzhledem ke specifikům OP VaVpI nebylo možné dříve provést. 

Komplexní informace o operačních programech MŠMT byly v průběhu implementace plně k dispozici na webových stránkách, na které se všechny komunikační aktivity také odkazují.

Součástí nového Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, jež má MŠMT v současné době v gesci, je také propagace OP prostřednictvím mediální kampaně, rozdělené do několika částí, jejichž realizace byla spuštěna v první polovině roku 2016. Záměrem této kampaně je právě intenzivní komunikace vůči veřejnosti, a to jak odborné, tak široké s cílem posílit absorpční kapacitu vedoucí ke zvýšení množství i kvality žádostí o podporu. Snahou řídicího orgánu je prezentovat kampaní priority, postupy a přínos OP VVV jednoduchou a srozumitelnou formou v souladu s požadavkem na zjednodušování implementace operačních programů, jež Ministerstvo pro místní rozvoj pro toto programové období prosazuje. Součástí tohoto postupu je i využití úspěšných metod propagace z předchozího programového období. MŠMT si je vědomo potřeby kvalitní, účelné a efektivní komunikace OP vůči svým žadatelům i veřejnosti a v tomto smyslu ji zodpovědně připravuje a realizuje.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

Stává se snad ODS populistickou stranou?

Co si jako člen ODS myslíte o slibu Fialy, že když bude ODS u moci, budeme mít do několika let platy jako v Německu? Protože snad všichni ekonomové a odborníci tvrdí, že je to nereálné. A já se ptám, zda nemyslíte, že takové prohlášení straně jen škodí, protože je evidentní, že jde v lepším případě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Iuridicum Remedium: Má ještě smysl ochrana soukromí? aneb Dvacátý ročník Cen Velkého bratra

22:03 Iuridicum Remedium: Má ještě smysl ochrana soukromí? aneb Dvacátý ročník Cen Velkého bratra

Pražská organizace Iuridicum Remedium (IuRe) připravuje jubilejní dvacátý ročník Cen Velkého bratra,…