Modernizace trati Plzeň - Domažlice vyvolává obavy. Prý ale pozemky a lesy neohrozí

11.04.2015 16:53 | Zprávy

V Holýšově se konala prezentace současného stavu přípravy investiční akce „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN“. Této akce se zúčastnil také místostarosta Domažlic Stanislav Antoš a jednatel Domažlických městských lesů Jan Benda.

Modernizace trati Plzeň - Domažlice vyvolává obavy. Prý ale pozemky a lesy neohrozí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

V uplynulých týdnech zaplavily média zprávy o připravované modernizaci železniční trati Plzeň - Domažlice, která by výrazně zabrala okolní pozemky. Velké obavy měli například občané Holýšova, ovšem podle některých projektů Správy železniční dopravní cesty měla nová dvojkolejná trať zasahovat i do pozemků města Domažlice, zabrat měla především lesy. Zástupci SŽDC ovšem ve středu takové plány vyvrátili.

„V územních plánech měst a obcí se počítá s velkolepými projekty a přestavbou tratě z Plzně do Domažlic na dvojkolejnou trať, po které by mohly vlaky jezdit rychlostí 200 km/h. Realizace takového koridoru ovšem v příštích 50 letech není reálná. Přesto, že v územních plánech bude toto území stále ohroženo a také chráněno před případnými stavbami,“ uvedl za SŽDC náměstek ředitele pro techniku Pavel Paidar.

A co to znamená v praxi? Pro modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN má SŽDC připraveno hned několik projektů. V letech 2019-2025 ale počítá s takzvanou variantou 4e, v rámci které bude celá trať optimalizována a elektrifikována. Přesto, že si stavba vyžádá drobné záběry pozemků především kvůli protihlukovým opatřením, zůstane trať jednokolejná a ve většině případů na stávajících pozemcích. Doprava bude lépe organizována a doba jízdy z Domažlic do Plzně by měla trvat pouhých 35 minut. Náklady na tento projekt činí 9,5 mld. Kč a spolufinancovat by jej měla Evropská unie.

S novou výstavbou železnice počítá SŽDC v úseku Plzeň – Líně – Zbůch. Ta bude určena především pro nákladní dopravu. Co se týká Domažlic, v některých úsecích dojde také k výstavbě dalších kolejí. Například v úseku Radonice –Domažlic nebo u zastávky Domažlice – město, a to zejména z důvodu křížení vlaků. Přestavby se dočká také kolejiště na domažlickém nádraží, kde mimo jiné vznikne podchod s bezbariérovým přístupem v podobě výtahu. Tyto stavební úpravy by se ale okolních pozemků měly dotknout jen minimálně.

Kompletní informace o připravovaném projektu získají občané přímo u Správy železniční dopravní cesty, kontakty jsou k dispozici na www.szdc.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…