Moravskoslezský kraj: Senioři a lidé s handicapem mají Taxík Maxík

24.12.2018 13:51 | Zprávy

Díky finanční podpoře Moravskoslezského kraje budou moci senioři a lidé s handicapem využívat Taxík Maxík. Dvě vozidla, která byla zakoupena v rámci tohoto projektu, budou sloužit pro přepravu starších a znevýhodněných osob v Českém Těšíně a Frýdlantu nad Ostravicí.

Moravskoslezský kraj: Senioři a lidé s handicapem mají Taxík Maxík
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

Organizaci Nadace Charty 77, která zabezpečuje realizaci projektu Taxík Maxík, kraj podpořil 400tisícovou dotací.

„Senioři, lidé s handicapem i rodiče dětí potřebujících speciální péči, kteří nemají vlastní auto, nejlépe vědí, jak je těžké dopravit se k lékaři nebo vyřídit něco na úřadech. Chtěli jsme jim jejich situaci usnadnit, proto jsme šli do projektu Taxík Maxík. Bez dotace Moravskoslezského kraje by Nadace Charty 77 mohla koupit jenom jedno vozidlo pro jedno město, s naší pomocí tak budou lidem v Moravskoslezském kraji sloužit auta dvě,“ řekl náměstek hejtmana pro sociální záležitosti Jiří Navrátil, který dnes před krajským úřadem v Ostravě představitelům obou měst vozidla předal.

Moravskoslezský kraj se snaží nejrůznějšími aktivitami zpřístupňovat lidem veřejnou dopravu. Podporuje rozvoj a provoz specializované dopravy pomáhající lidem s omezenou mobilitou zkvalitnit život. Například v letech 2016 a 2017 kraj dotoval 7 těchto projektů částkou přesahující 461 tisíc korun. Letos šlo dalších 454 tisíc korun na projekty Charity Český Těšín, UnikaCentra a Praposu působících v Českém Těšíně, Karviné a Ostravě.

Projekt Taxík Maxík je primárně určen k seniorské dopravě, zapojená města ale mohou nastavit podmínky podle svých potřeb. Přepravují se proto také lidé s handicapem, doprovázející osoby, děti ze speciálních škol. Služba bývá zpoplatněna, cena však reflektuje finanční možnosti a potřebnost přepravovaných osob.

„Do cenové politiky jednotlivých přepravců Moravskoslezský kraj nezasahuje. Finanční podporou tohoto druhu dopravy se však snažíme zpřístupnit dostupnost co nejširší skupině uživatelů. Proto cena za jednu jízdu už začíná na 10 korunách,“ upřesnil náměstek hejtmana Jiří Navrátil.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

13:33 ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

Temelín i Dukovany splňují požadavky mezinárodní normy pro řízení ochrany životního prostředí. Takov…