Motory EcoBoost na vzestupu: má je už půl milionu Fordů!

28.11.2012 17:05 | Zprávy

Od představení technologie EcoBoost v roce 2009 Ford vyrobil již 500 000 automobilů poháněných některým z motorů EcoBoost; v Evropě se prodalo více než 130 000 vozů Ford s EcoBoostem

Motory EcoBoost na vzestupu: má je už půl milionu Fordů!
Foto: red
Popisek: Ford

Zážehové motory EcoBoost jsou k dispozici pro osm modelů značky Ford v Evropě; začátkem roku 2013 se k nim přidá i nová Kuga

V Evropě Ford plánuje téměř ztrojnásobit objem výroby automobilů s motory EcoBoost až na přibližně 480 000 v roce 2015; více než 300 000 z tohoto počtu připadne na modely poháněné novým tříválcem 1.0 EcoBoost

Vysoce úspěšná řada úsporných zážehových motorů EcoBoost nedávno dosáhla významného milníku – od představení této technologie v roce 2009 Ford vyrobil již 500 000 automobilů poháněných některým z motorů EcoBoost.

Více než 130 000 motorů z tohoto počtu bylo určeno pro modely prodávané v Evropě. Celosvětově půlmiliontým EcoBoostem se ovšem stal motor namontovaný do vozu Ford Escape modelového roku 2013, který se vyrábí v americkém montážním závodě Louisville.

Do řady EcoBoost patří jednotky se zdvihovým objemem 1,0 l, 1,6 l, 2,0 l a 3,5 l, přičemž ten nejmenší je aktuálním držitelem prestižního ocenění „Mezinárodní motor roku 2012“. Po zařazení jednotky EcoBoost do nabídky motorizací pro model Fusion v Jižní Americe během roku 2013 bude tato úsporná technologie dostupná zákazníkům ve všech částech světa, v nichž Ford působí.

EcoBoost debutoval v roce 2009 v Severní Americe, do Evropy přišel o rok později v modelech Mondeo, S-MAX a Galaxy. V současné době je k dispozici také pro novou Fiestu, B-MAX, Focus a C-MAX. Začátkem roku 2013 přibude ještě nová Kuga, první evropský model značky Ford s motorem EcoBoost a pohonem všech kol.

Technologii EcoBoost, která dosahuje až dvacetiprocentního snížení spotřeby paliva díky kombinaci přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímého vstřikování a proměnného časování ventilů, má Ford chráněnou 125 patenty. Na výsledném efektu se vedle samotné techniky podílejí také statisíce řádků počítačového kódu, vyvinutého k optimalizaci chování motoru v různých jízdních režimech.

Přestože byl zařazen do nabídky teprve letos, podílí se motor 1.0 EcoBoost na prodejích evropského Focusu již bezmála třiceti procenty.

V České republice si zákazníci v současné době mohou vybrat mezi třemi objemovými variantami motoru EcoBoost (1,0, 1,6 a 2,0 l) – a to v modelech B-MAX, Focus, C-MAX a Grand C-MAX, Mondeo, Galaxy a S-MAX, přičemž za několik týdnů přibyde ještě nová Fiesta a nový Ford Kuga.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

7:31 NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

Šumavské lesy se mění. Díky bezzásahovosti, ale i jedinečnému přístupu k péči o lesy, prospívají. Zv…