Konkrétně se jednalo o ověřování výsledků žáků pátých a devátých tříd, pilotní projekt jednotné přijímací zkoušky na střední školy ukončené maturitní zkouškou1 či společnou část maturitní zkoušky. Tyto nástroje mají poskytovat zpětnou vazbu o dosažené úrovni vzdělání žáků, potažmo kvalitě škol a vzdělávacího systému na úrovni středních a základních škol, na který MŠMT ročně vynakládá zhruba 80 miliard korun. Za nástroje hodnocení kvality vzdělávání MŠMT zaplatilo mezi roky 2011 až 2016 téměř 1,2 miliardy korun.
Kontrola ukázala, že tyto nástroje nepřispěly ke zvýšení kvality vzdělávání v České republice. MŠMT, školy, ani rodiče nemají k dispozici zpětnou vazbu o úrovni vzdělání žáků, kvalitě škol ani vzdělávacího systému, a to zejména na úrovni základních škol. Ta je přitom pro zlepšení výsledků žáků a zvýšení kvality vzdělávání podstatná.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva