Kampaň poukazuje na celospolečenské téma, které je u nás značně tabuizované. Podle odborníků z Života 90 některou z forem týraní zažívá každý pátý starší člověk. Cílem kampaně proto je:
- upozornit na naléhavost tohoto problému
- vyvolat diskuzi
- informovat širokou veřejnost a naučit ji rozpoznávat jednotlivé podoby a případy týrání
- poskytnout cílové skupině ohrožených seniorů informace, kde mohou vyhledat pomoc.
"Nadace České spořitelny je již řadu let partnerem Života 90 i nízkoprahové telefonické krizové linky Senior telefon, která je díky své celorepublikové působnosti ojedinělým, a také jedinečným zdrojem poznatků o skutečných problémech seniorů žijících mezi námi. Zneužívání, či dokonce týrání mezi ně patří až příliš často. Pevně doufám, že osvětová kampaň otevře diskuzi na toto závažné společenské téma a že ohrožené seniory upozorní na možnosti pomoci, kterou mohou v těžké životní situaci vyhledat," říká Dagmar Sladká, tajemnice Nadace České spořitelny.
Nadace České spořitelny bezplatnou linku Senior telefon každoročně podporuje částkou 300 tisíc Kč.
Občanské sdružení Život 90 zajišťuje humanitární služby pro seniory a provozuje pražský „Dům Portus.“ Základní ideou sdružení je přesvědčení, že stáří může a musí být aktivní životní etapou. Dům seniorů Portus proto starším lidem nabízí klubovny, poradny, dopravu pro seniory se zdravotním postižením, informační služby a pestrou škálu vzdělávacích, relaxačních i sportovních aktivit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva