Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského: Evropský fenomén - edukační programy součástí školní výuky

12.10.2019 8:40 | Zprávy

Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského za podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a Ministerstva kultury (MK) uspořádali konferenci k pokračování projektu Pokusné ověřování – Vzdělávací programy paměťových institucí do škol, které se zúčastnilo více než 90 zástupců paměťových institucí (muzeí, knihoven, galerií, skanzenů), edukátorů z celé České republiky a realizátorů pokusného ověřování.

Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského: Evropský fenomén - edukační programy součástí školní výuky
Foto: npmk.cz
Popisek: Národní pedagogické muzeum J. A. Komenského

Jednání zahájila Markéta Pánková, ředitelka NPMK, která zdůraznila význam projektu a zájem škol o programy paměťových institucí. To potvrzuje zájem škol o programy paměťových institucí. Za MŠMT vystoupila Zuzana Matušková, náměstkyně pro řízení sekce ekonomické, a Dagmar Horáčková, ředitelka odboru správy a řízení vzdělávací soustavy ze sekce vzdělávání.

Náměstkyně ministra Z. Matušková promluvila o významu vytvoření prostoru pro společné hledání cest ke kvalitnímu vzdělávání mladé generace i pomocí vzdělávacích programů v muzeích, knihovnách či galeriích, hradech a zámcích. Rovněž ocenila význam otevření diskuse o využívání zážitkové pedagogiky při výuce žáků. Pokud se podaří prosadit novelu školského zákona, aby všechny školy v ČR mohly s pomocí finanční podpory státu navštěvovat paměťové instituce a knihovny za účelem zlepšení výuky v příslušných předmětech od roku 2021, bude to evropský fenomén a edukační programy se stanou součástí školní výuky. Pokusné ověřování je unikátní také tím, že historicky poprvé propojuje oblast působení MŠMT a MK.

V 1. fázi projektu (ve školním roce 2017 – 2018) se účastnilo výuky v paměťových institucích celkem 924 tříd 1. stupně a 972 tříd 2. stupně. Ve 2. fázi (ve školním roce 2018 – 2019) se účastnilo výuky v paměťových institucích celkem 821 tříd 1. stupně a 863 tříd 2. stupně.

Zástupci obou ministerstev potvrdili unikátnost projektu a společný zájem na kvalitním vzdělávání. Projekt potvrdil, že vzdělávání v paměťových institucích rozvíjí v účastnících (žácích) edukačních programů tvůrčí a badatelské postupy a propojuje vzdělávání v širších kontextech. Všichni zúčastnění se shodli, že společným cílem je kultivace mladého člověka a rozvíjení jeho zájmu stále se zdokonalovat. Zkvalitnění výuky žáků pomocí vzdělávacích programů je společným cílem MŠMT a všech pedagogů. V posledních letech se u žáků i učitelů vzdělávání v paměťových institucích těší stále větší oblibě.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Před 40 lety zahrozil v Česku blackout. Přispěly k tomu extrémní mrazy

10:34 ČEZ: Před 40 lety zahrozil v Česku blackout. Přispěly k tomu extrémní mrazy

V lednu i únoru roku 1985 došlo zatím naposledy ke kritickému stavu energetické sítě, kdy musely být…