Oblastní nemocnice Trutnov, a. s., chrání soukromí svých pacientů, a to jak na základě zákonné povinnosti, tak i z hlediska lékařského tajemství a etiky. Z těchto důvodů podává informace o stavu svých pacientů pouze za určitých podmínek. „Reagujeme na dotazy z řad veřejnosti, které občas přecházely až do střetů. Postupujeme s maximální péčí a v zájmu ochrany našich klientů a jejich údajů,“ vysvětluje Miroslav Procházka, předseda představenstva trutnovské nemocnice.
Zdravotní personál tak nemůže sdělovat po telefonu informace o zdravotním stavu osobám, které nemají oprávnění a u kterých nelze ověřit totožnost. „Při hospitalizaci pacient vyplní na příjmu formulář, kde sám určí oprávněné osoby, kterým lze informace o jeho stavu poskytnout. Tyto osoby získají heslo, kterým se personálu nemocnice při telefonátu prokáží,“ dodává Miroslav Procházka. Takovéto heslo mohou využít i ambulantní pacienti, kteří se například po telefonu chtějí dozvědět výsledky svých testů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva