Pardubický kraj: Krajské železnice mohou po roce 2019 brázdit dva dopravci

31.08.2018 7:34 | Zprávy

Pardubický kraj učinil další důležitý krok při výběru dopravce na železnici po roce 2019, kdy končí stávající smlouva o zajištění železniční dopravní obslužnosti s Českými drahami.

Pardubický kraj: Krajské železnice mohou po roce 2019 brázdit dva dopravci
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Po předběžných konzultacích s dopravci předložil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš zprávu, na základě které jej radní pověřili dále jednat se společností LeoExpress o zajištění dopravy na tratích 024 a 025, které byly společností nabídnuty. Tento krok má pomoci především zkvalitnění dopravy pro cestující v regionu a lepšímu spojení se sousedním Polskem. Radní dále uložili náměstku Kortyšovi, aby jednal s Českými drahami o předložení finančního modelu na zajištění dopravy na území celého kraje.

„Již několik měsíců vedeme předběžné konzultace k výběru dopravce na regionální železnici po roce 2019, kdy skončí stávající smlouva s Českými drahami. Vzhledem k tomu, že chceme být maximálně otevření, tak jsme jednali se všemi dopravci, kteří o provoz na našich tratích projevili zájem. Společnost LeoExpress nás kontaktovala s nabídkou na provozování regionální železniční dopravy na dvou tratích z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Lichkov, Králíky až do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic,“ uvedl radní pro oblast dopravy Michal Kortyš. „V rámci snahy o liberalizaci prostředí na železnici a zkvalitnění služeb chceme zahájit konkrétní jednání o uzavření smlouvy na tyto dvě tratě. Čeká nás však ještě řada jednání, abychom si vyjasnili nejen sankční mechanismus, ale také spolupráci s tarifem IREDO, či způsob prodeje jízdních dokladů. V rámci předběžných konzultací již však byla řada těchto otázek zodpovězena. Zároveň jednáme dále s Českými drahami o předložení finančního modelu na zajištění dopravy na území celého našeho kraje,“ doplnil Michal Kortyš, který společně s pracovníky odboru dopravy jednání s dopravci vede.

Ten minulý týden spolu s hejtmanem Martinem Netolickým detailně jednal s majitelem společnosti Leošem Novotným o možnosti provozovat dvě tratě na Orlickoústecku včetně možnosti přímého spojení krajského města s polskou Wroclawí. „Jsme velmi mile překvapeni, jak rychle dokáže dopravce reagovat na požadavky zákazníka. Řádově během několika dnů jsme obdrželi nejen návrh jízdního řádu, informaci o opravárenství a možném druhu nasazených moderních vozidel, ale také finanční model, který se nám jeví z hlediska splnění jako velmi reálný. Nabídka zároveň obsahuje i možnost zajištění navazující autobusové dopravy v turisticky exponované oblasti, nebo také provoz nostalgických jízd v letním období až do Hanušovic. Dalším přínosem je snaha umožnit veřejnosti porovnávat služby zajištěné jednotlivými dopravci,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Do Polska bez přestupu

Podle zástupců kraje je bonusem také možnost přímého spojení regionu s polskou Wroclawí, kam momentálně neexistuje žádné přímé spojení a je vždy nutné přesedat v Dolní Lipce, což řadu cestujících odrazuje a navíc to prodlužuje dobu cesty. LeoExpress je v úzkém kontaktu s polským dopravcem, který by paralelně k LeoExpressu mohl zajišťovat další páry vlaků. Stávající jednotky typu Stadler FLIRT jsou navíc jedinými elektrickými jednotkami schválenými zároveň pro provoz v České republice i v Polsku,“ řekl náměstek Michal Kortyš. „Bonusem pro cestující by mohly být nejen moderní elektrické jednotky Stadler FLIRT využívané na spěšných vlacích, ale také motorové jednotky Alstom LINT pro osobní vlaky. Ty má dopravce osazené klimatizací, bezdrátovým internetovým připojením či automaty na občerstvení, což by opět posunulo kvalitu cestování v našem kraji,“ doplnil hejtman Netolický.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Polovina obyvatel Česka žila v obci svého narození

11:14 Český statistický úřad: Polovina obyvatel Česka žila v obci svého narození

Podle výsledků Sčítání 2021 žila polovina obyvatel Česka v obci, kde měla v době narození své bydliš…