Policie ČR: Operační střediska přijala v loňském roce 1,4 milionu oznámení

18.01.2024 22:03 | Tisková zpráva

V roce 2023 zaznamenala Policie České republiky významný nárůst počtu oznámení na tísňovou linku 158, kdy bylo celkem přijato 1.400.000 oznámení. Kromě telefonických hovorů bylo evidováno také 13 131 tísňových SMS.

Policie ČR: Operační střediska přijala v loňském roce 1,4 milionu oznámení
Foto: Policie ČR
Popisek: Policie ČR, logo.

Nejvyšší aktivita občanů byla zaznamenána v červnu, kdy bylo zaznamenáno 131 000 hovorů, zatímco nejnižší počet hovorů byl evidován v únoru s 92 000 voláními.Tento trend odráží sezónní fluktuace a dynamiku poptávky po tísňových službách během různých období v roce.

Celkový meziroční nárůst oznámení na linku 158 dosáhl 10 procent, což naznačuje rostoucí důvěru občanů v systém tísňových služeb, poskytovaných policií. Nárůst může být důsledkem zlepšené informovanosti veřejnosti či zvýšeného povědomí o možnostech hlášení.

Průměrná délka hovoru byla dvě minuty, což ukazuje na rychlou a efektivní obsluhu na tísňové lince. Policie ČR tak velmi úspěšně zvládá nápor hovorů a efektivně reaguje na potřeby volajících.

Kromě telefonických hovorů bylo evidováno také 13 131 tísňových SMS. Meziročně byl zaznamenán značný nárůst o 13 procent, což poukazuje na vzrůstající trend alternativních forem komunikace v tísňových situacích. Největší počet tísňových SMS byl zaznamenán v prosinci, kdy jich bylo 1414, zatímco nejnižší počet byl zaregistrován v září s 682 SMS.

Operační střediska představují klíčová pracoviště, zajišťující nepřetržitý provoz a plnění bezodkladných policejních úkolů v mimořádných situacích. Tato střediska jsou umístěna na krajských ředitelstvích PČR, útvarech s celorepublikovou působností a na Policejním prezídiu České republiky. Funkce těchto středisek spočívá ve zpracování oznámení, přijatých na národní tísňové číslo 158.

Hlavním úkolem operačního řízení je koordinovat a organizovat síly a prostředky policie tak, aby byla zajištěna účinná reakce na vzniklou bezpečnostní situaci. Operační střediska plní rovněž roli poskytovatelů podpory a servisu pro policisty, působící v terénu. Zabezpečují spolupráci s ostatními orgány a organizacemi, zejména v rámci Integrovaného záchranného systému.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

22:03 Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

Nalaďte se na adventní čas předvánočním programem pro celou rodinu. Muzeum zemědělské techniky v Čás…