Nejvyšší aktivita občanů byla zaznamenána v červnu, kdy bylo zaznamenáno 131 000 hovorů, zatímco nejnižší počet hovorů byl evidován v únoru s 92 000 voláními.Tento trend odráží sezónní fluktuace a dynamiku poptávky po tísňových službách během různých období v roce.
Celkový meziroční nárůst oznámení na linku 158 dosáhl 10 procent, což naznačuje rostoucí důvěru občanů v systém tísňových služeb, poskytovaných policií. Nárůst může být důsledkem zlepšené informovanosti veřejnosti či zvýšeného povědomí o možnostech hlášení.
Průměrná délka hovoru byla dvě minuty, což ukazuje na rychlou a efektivní obsluhu na tísňové lince. Policie ČR tak velmi úspěšně zvládá nápor hovorů a efektivně reaguje na potřeby volajících.
Kromě telefonických hovorů bylo evidováno také 13 131 tísňových SMS. Meziročně byl zaznamenán značný nárůst o 13 procent, což poukazuje na vzrůstající trend alternativních forem komunikace v tísňových situacích. Největší počet tísňových SMS byl zaznamenán v prosinci, kdy jich bylo 1414, zatímco nejnižší počet byl zaregistrován v září s 682 SMS.
Operační střediska představují klíčová pracoviště, zajišťující nepřetržitý provoz a plnění bezodkladných policejních úkolů v mimořádných situacích. Tato střediska jsou umístěna na krajských ředitelstvích PČR, útvarech s celorepublikovou působností a na Policejním prezídiu České republiky. Funkce těchto středisek spočívá ve zpracování oznámení, přijatých na národní tísňové číslo 158.
Hlavním úkolem operačního řízení je koordinovat a organizovat síly a prostředky policie tak, aby byla zajištěna účinná reakce na vzniklou bezpečnostní situaci. Operační střediska plní rovněž roli poskytovatelů podpory a servisu pro policisty, působící v terénu. Zabezpečují spolupráci s ostatními orgány a organizacemi, zejména v rámci Integrovaného záchranného systému.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva