Poptávka po zimních bruslích klesla o 41 %, důvodem bylo nestálé počasí letos v zimě

03.04.2013 10:00 | Zprávy

Letos v zimě meziročně poklesl zájem o nákup bruslí na led o 41 %. Na poptávce po sportovním vybavení se odrazily teplotní výkyvy v zimních měsících. Ukázaly to aktuální statistiky e-shopu SportObchod.cz, který je největším tuzemským online prodejcem sportovních potřeb. Zájem naopak rostl o výbavu na sálové sporty, poptávka oproti loňskému roku v průměru narostla o 28 %.

Poptávka po zimních bruslích klesla o 41 %, důvodem bylo nestálé počasí letos v zimě
Foto: Archiv
Popisek: Zimní brusle, ilustrační foto

Češi v zimních měsících od listopadu 2012 do března 2013 potvrdili vysokou oblibu sálových sportů jako squash, badminton či florbal, u kterých meziročně vzrostla poptávka nejvíce. Internetový obchod SportObchod.cz zaregistroval největší navýšení zájmu o sportovní vybavení pro badminton. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku si jej lidé kupovali o 36 % více. Celková poptávka po sportovních potřebách zůstává ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku shodná.

„Letošní zima s častými teplotními výkyvy ovlivnila nákupní chování zákazníků a vedla k nižšímu zájmu o některé zimní sporty. Oproti loňskému roku jsme zaznamenali největší pokles poptávky v případě zimních bruslí, kterých se prodalo o 41 % méně,“ sdělil Josef Mech, ředitel internetového obchodu SportObchod.cz, který nabízí vybavení pro zimní i letní sporty. „Důvodem byly především horší podmínky na přírodních kluzištích, kdy dostatečně nezamrzly rybníky tak, jako v předchozích letech. Naopak  oblíbenou stálicí u českých sportovců je fotbal. Zájem o vybavení na kopanou v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně narostl o 25 %,“ doplnil Mech.

S příchodem jarní sezóny se poptávka tradičně proměňuje a lidé si pořizují jiný typ sportovních potřeb než v zimních měsících. E-shop SportObchod.cz v březnu letošního roku zaznamenal zvýšený zájem o nové modely in-line bruslí a o tenisové rakety. Sportovní nadšenci zároveň projevili rostoucí poptávku po nosičích jízdních kol na automobily.

„Již od března v souvislosti se startem jara se lidé tradičně začínají zajímat o vybavení na venkovní sporty. Jde především o potřeby pro in-line bruslení nebo cyklistiku, které nemohou v průběhu zimy vykonávat,“ uvedl Josef Mech z internetového obchodu SportObchod.cz. „V letošním roce je však nárůst zájmu o tento druh zboží mírnější než v minulých letech. Hlavní příčinou jsou nízké teploty a sněžení, které přetrvávají i v průběhu března,“ dodal Mech.

O obchodu SportObchod.cz

E-shop Sportobchod.cz působí na českém internetu již od roku 2002 a patří k největším a nejúspěšnějším on-line prodejcům sportovních potřeb. Obchod nabízí široký sortiment zboží podpořený velmi propracovaným systémem odborného poradenství. Vedle e-shopu provozuje SportObchod.cz také dvě kamenné pobočky v Praze a Brně.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

13:28 Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

Zoo Ostrava se zapojila do dalšího repatriačního projektu, tentokrát na posílení divoké populace orl…