Pražská strojírna: Rok 2023 byl rokem vozoven

17.01.2024 7:23 | Tisková zpráva

Spuštění vlastní fotovoltaické elektrárny, rozsáhlé zakázky v Německu, Polsku, Estonsku, Austrálii a dalších světových trzích i významné investice do technického vybavení. Takový byl rok 2023 v kostce pro Pražskou strojírnu.

Pražská strojírna: Rok 2023 byl rokem vozoven
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Rok 2023 přinesl Pražské strojírně hned několik rekordů a prvenství. Zdařile navázala na hospodářsky úspěšný rok 2022, ve kterém poprvé v historii firma překročila metu půl miliardy v tržbách. V roce 2023 se hranice opět posunula a firma očekává tržby ve výši 585 milionů korun. Výrobní kapacity dosáhly svého maxima, a Pražská strojírna proto investovala do jejich rozšíření i zvýšení produktivity.

„Uplynulý rok byl důkazem toho, že energie vynaložená na strategický rozvoj se násobně vrací. Opět jsme o něco rozšířili své portfolio, naučili se nové věci a modernizovali výrobu. Doba se mění a my nechceme zůstávat pozadu, i proto jsme schopni konkurovat na nejvyspělejších světových trzích,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

V červenci spustila Pražská strojírna fotovoltaickou elektrárnu umístěnou na střechách svých výrobních hal a skladů ve Vinoři. Instalace o výkonu 999 kWp je největší svého druhu v Praze a umožní společnosti pokrýt celkovou nominální roční spotřebu elektrické energie.

Pokračovalo se také v investicích do strojního vybavení. Ve vinořských výrobních halách vzniklo nové lisovací pracoviště zaměřené na repasi tramvajových kol a v Itálii si Pražská strojírna nechala na míru vyrobit rolnovou ohýbačku, první svého druhu v České republice.

„Krásným příkladem toho, že i malá změna má někdy velký dopad, bylo pořízení skútrů pro náš servisní tým. Při výjezdu k závadám na tramvajové trati jsou díky tomu ve špičkách až třikrát rychlejší než automobilem, a přitom ušetří 70 % paliva,“ dodává Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Kolejové konstrukce dodávala Pražská strojírna celkem do osmi vozoven v České republice, na Slovensku, v Polsku i v australském Melbourne. Zakázka pro polské depo Annopol – 114 výhybkových systémů – byla rekordní, nikdy v historii továrny jich nebylo objednáno tolik najednou.

Významné dodávky se v minulém roce realizovaly mimo jiné i v estonském Tallinnu, německém Hannoveru či výše zmíněné Austrálii. „Melbourne je dlouholetým obchodním partnerem Pražské strojírny, a i přes obrovskou vzdálenost obou zemí objem svých objednávek rok od roku zvyšuje,“ doplňuje Masarovič.

Rozsáhlé kolejové konstrukce vznikaly ale i pro Prahu. Vinořská fabrika vyráběla například nová křížení a spojovací oblouky pro rekonstrukci křižovatky na Flóře nebo unikátní vysokorychlostní výhybku na Kotlářce. Zároveň došlo k uzavření smlouvy mezi Pražskou strojírnou a Dopravním podnikem hlavního města Prahy na dalších osm let. Strojírna, která je 100% dcerou DPP, se bude starat o údržbu tramvajové kolejové infrastruktury v hlavním městě a dodá za tuto dobu DPP služby a výrobky v hodnotě 1,5 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

22:03 Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

Nalaďte se na adventní čas předvánočním programem pro celou rodinu. Muzeum zemědělské techniky v Čás…