Pražská strojírna: Tramvajová křižovatka Anděl po jedenácti letech dosloužila, prochází kompletní výměnou

06.04.2022 13:30 | Tisková zpráva

Tramvajové křížení na Andělu patří mezi ty nejvytíženější v Praze celkově, i přesto vydržely kolejové konstrukce z výroby Pražské strojírny více než jedenáct let. Naposledy prošly kompletní výměnou v roce 2010. Nyní sem Pražská strojírna dodává konstrukce zpracované novým způsobem, který by měl jejich životnost ještě prodloužit.

Pražská strojírna: Tramvajová křižovatka Anděl po jedenácti letech dosloužila, prochází kompletní výměnou
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Po jedenácti letech provozu čeká hned z kraje letošního dubna křižovatku Anděl výměna opotřebené tramvajové křižovatky v celém rozsahu. „Nová křižovatka nahrazující dosluhující kolejovou křižovatku bude, co se trasy týče, totožná, přináší ale použití nových materiálů srdcovek z válcovaných kolejnic. Ty by měly díky své vyšší tvrdosti a kvalitě přispět k prodloužení životnosti. Současně nám usnadní práci do budoucna s údržbou, nový způsob vyhotovení zlepší i kvalitativní možnosti budoucích údržbářských tvrdonávarů,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Tramvajové křížení je v části výhybky vystavováno maximálnímu vytížení, o to více na takto frekventovaném dopravním uzlu jako je křižovatka Anděl. Pražská strojírna aplikovala zlepšené celoprofilové svary kolejnic k srdcovkám i nové technické provedení středové části křižovatky, které je nově z masivních ocelových sochorů. „Věříme, že všechna tato vylepšení by měla vést k prodloužení životnosti křižovatky až na celkových patnáct let,“ doplňuje Masarovič.

Výměna bude probíhat po etapách – počátek oprav začal již koncem března, a to ve směru od ulice Nádražní, následovat bude od ulice Lidická. Po dokončení těchto dvou částí začne Dopravní podnik hl. m. Prahy vyměňovat část křižovatky Anděl ve směru od ulice Plzeňské a na závěr od ulice Štefánikovo. Celá rekonstrukce by měla skončit 29. dubna.

Postupná výluka jednotlivých jejích částí znamená nejen organizační zátěž při náhradních trasách tramvajových linek pro Dopravní podnik, ale bude náročná i pro cestující, kterým se v průběhu měsíce dubna několikrát změní vedení tramvajových linek vedených přes tuto křižovatku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Miroslava Němcová byl položen dotaz

ODS

Dobrý den, vždy jsem ODS považovala za pragmatickou stranu. Bohužel v poslední době mám čím dál víc pocit, že se stáváte populistickou stranou. Viz třeba slib Fialy o tom, jak budeme mít za 5 let platy jako v Německu nebo to jeho video s Nuttelou. Můj dotaz zní. Opravdu chcete dělat takovou populist...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

7:16 Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

V období od 1. do 15. prosince 2024 proběhly rozsáhlé kontroly nákladní dopravy po celé České republ…