Po Kverulantově odhalení ŘSD v polovině prosince 2015 vypsalo veřejnou soutěž s názvem „Odstraňování překážek provozu na dálnicích a rychlostních silnicích“. Vypsání tendru Kverulant.org považuje za úspěch, výběrové řízení samo ale budí značné rozpaky. Ředitel Kverulanta Vojtěch Razima vysvětluje proč: „Vše nasvědčuje tomu, že tendr byl napsán na míru pouze dvěma firmám. Přestože naprostá většina dálničních nehod jsou nehody osobních automobilů, požaduje ŘSD opravdu velkou techniku. Kdo nemá dva odtahové speciály na podvozku 8x4, autojeřáb s nosností ramene min. 50 t a s navijákem 50 t, a minibus pro přepravu 8 osob, nemá šanci se do soutěže přihlásit. ŘSD požaduje techniku ve vícenásobném množství, než je reálná využitelnost takového vybavení. Vítěz tendru musí mít 2 nízkoložné návěsy, 2 kolové nakladače, 3 kontejnerová vozidla, 2 soupravy signalizačního světelného zařízení. Podezření, že je zakázka psána na míru společnostem PRETOL HB, s.r.o., a JEREX, a.s., vzbuzuje také požadavek na velikost odstavné plochy pro havarovaná vozidla o velikosti 4000 m2. S ohledem na pravděpodobný průměrný počet havarovaných vozidel, která se na odstavné ploše mohou reálně nacházet, lze považovat za dostatečnou plochu o velikosti do 2000 m2. Podivně působí i požadavek, aby minimálně tři pracovníci dispečinku měli alespoň středoškolské vzdělání ukončené maturitní zkouškou.“
Další informace jsou k dispozici v Kverulantově kauze DÁLNIČNÍ LOVCI NEHOD.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva