Místo původní nevyhovující křižovatky Stéblová v km 41,5 silnice I/37 vznikla MÚK Stéblová s normovými délkami odbočovacích a připojovacích pruhů. První část křižovatky byla uvedena do provozu 6. 10. 2014. Zbytek křižovatky byl uveden do režimu „průjezd stavbou“ 28. 11. 2014. Nové nájezdové a sjezdové větve zajistí lepší napojení Pardubic a okolních obcí. Nejdelší novou komunikací je nájezd vedoucí od obce Srch, který měří celkem 818 metrů.
„Křižovatka má takové parametry, aby se zde do budoucna mohlo jezdit 130 km/h. Svým řešením a vybavením splňuje samozřejmě parametry a podmínky pro bezpečný silniční provoz, není překážkou ani pro přepravu nadrozměrných nákladů a umožňuje nám také snadnější údržbu,“ vyjádřil se generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa.
Jedním ze základních požadavků na technické řešení dostavby silnice I/37 byla minimalizace zásahů do životního prostředí. Při výstavbě této křižovatky byl limitem silniční most, který převádí stávající silnici III /0373 (Srch – Staré Ždánice) přes silnici I/37. Při stavbě došlo
k úpravám stávajících inženýrských sítí a prodloužení podchodu pro pěší.
Na základě požadavku SŽDC, SDC Pardubice byla doplněna přeložka silnice III. třídy o nový povrch v délce cca 20 metrů až k výstražnému kříži železničního přejezdu v km 8,295 trati Pardubice – Hradec Králové.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie ve výši 85% způsobilých výdajů projektu je poskytován v rámci Priority 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ v oblasti podpory - Rekonstrukce a modernizace na silnicích I. třídy mimo TEN-T.
Informace o stavbě:
Název stavby: I/37 MÚK Stéblová
Místo stavby: Pardubický kraj Délka: 750 m
Počet mostních objektů: 1ks podchod pro pěší
Zhotovitel: Chládek & Tintěra Pardubice, a.s.,
Cena díla: 47 095 717 Kč (bez DPH)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ředitelství silnic a dálnic