ŘSD spustilo testovací verzi kooperativního dopravního systému na úseku Mirošovice – Rudná

09.06.2018 22:17 | Zprávy

Dálniční úsek mezi Mirošovicemi a Rudnou je dle měření dopravních intenzit, které Ředitelství silnic a dálnic pravidelně provádí, úsekem s největší dopravní zátěží v rámci České republiky.

ŘSD spustilo testovací verzi kooperativního dopravního systému na úseku Mirošovice – Rudná
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Z tohoto důvodu zde byla již v roce 2016 započata výstavba kooperativního dopravního systému, který výrazně zvýší bezpečnost dopravy. V současnosti je tento koridor plně funkční a probíhá fáze testování a ověřování jeho spolehlivosti.

Výstavbou tohoto kooperativního dopravního koridoru připravilo Ředitelství silnic a dálnic základ pro rozvoj systému na další úseky dálnic, který proběhne v rámci evropského projektu C-ROADS, ve kterém je za ČR koordinátorem Ministerstvo dopravy.

Parametry kooperativní koridoru Mirošovice - Rudná

- délka 46 km - D5 (5 km), D0 (30 km), D1 (11 km)
- 29 komunikačních jednotek
- 29 vysílačů kooperativních informací podél infrastruktury
- použité technologie GPS, C-ITS G5, Wi-Fi, Bluetooth, mobilní sítě 3G/4G/LTE-V
- Back Office - serverová část zařízení může být použita jako společný prvek pro další kooperativní systémy (C-Roads)

Princip kooperativního systému (dále jen C-ITS)

Každé vozidlo vybavené C-ITS se stává automaticky účastníkem, který informace přijímá, ale i vysílá. Na rozdíl od stávajícího RDS-TMC (Radio Data System - Traffic Message Channel), je informace od C-ITS vozidel generována automaticky samotným chováním vozidel (např. spuštěním stěračů či mlhových světel, intenzivním brzděním apod.) a bezprostředně předávána ostatním vozidlům.

Další důležité informace dostává řidič C-ITS vozidla od infrastruktury – jsou to informace v předstihu, např.:

- práce na vozovce
- pomalu jedoucí nebo stojící vozidlo na trase
- dopravní kolony
- dopravní informace z portálů (proměnné dopravní značky, zařízení pro provozní informace)
- informace o dojezdových časech
- informace o mimořádných událostech z dopravního infocentra ŘSD (NDIC) - nehody, počasí, sjízdnost atp.

Všechny tyto informace, které se k řidiči dostávají bez prodlení a zahrnují přesný popis událostí, jsou významným krokem ke zvýšení bezpečnosti a informovanosti účastníků silničního provozu. Efektivní fungování systému je však podmíněno tzv. penetrací, tj. zapojením vybavených vozidel do systému. Do roku 2020 je ale dle odhadů očekáváno v rámci Evropy až 10 milionů vozidel vybavených C-ITS systémem.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSSZ: Poplatek za výplatu důchodu v hotovosti bude od února 78 korun

7:23 ČSSZ: Poplatek za výplatu důchodu v hotovosti bude od února 78 korun

Poplatek za výplaty důchodů, které vyplácí Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) v hotovosti pr…