ŘVC: Aktuální plány rozvoje rekreační plavby a přístavišť ve Středočeském kraji

23.09.2020 10:06 | Zprávy

Ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů a radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl představili aktuální plány výstavby nových přístavišť a dalších nástrojů podpory rekreační plavby na Labi a Vltavě ve Středočeském kraji.

ŘVC: Aktuální plány rozvoje rekreační plavby a přístavišť ve Středočeském kraji
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Ředitelství vodních cest ČR koncem roku 2020 začne výstavbu 7 nových veřejných přístavišť, z nichž některé budou sloužit už během letní sezóny 2021. Další přístaviště se projektují. Pro menší obce, kluby, kempy a restaurace připravil Středočeský kraj dotační program. Těmito nástroji bude podpořeno širší využívání Labe a Vltavy pro turistiku a rekreaci.

„Zajištění kvalitní veřejné sítě přístavišť pro rekreační plavbu je jednou z priorit ministerstva dopravy na vodních cestách a proto Ředitelství vodních cest v koordinaci se Středočeským krajem připravilo rozsáhlý program výstavby série přístavišť pro malá rekreační plavidla i osobní lodě ve městech a obcích, podporující regionální turistický ruch a rekreační plavbu. Navazujeme tak na úspěšně vybudované přístavy a přístaviště na Baťově kanále i na Vltavě u Českých Budějovic, jejichž intenzivní využívání dokládá zájem veřejnosti o trávení svého volného času na palubě lodí. Na přelomu letošního a příštího roku zahájíme výstavbu 11 nových přístavišť, z nichž 7 je ve středních Čechách, konkrétně v Mělníku, Brandýse nad Labem, Čelákovicích, Nymburce, Poděbradech, v Kolíně a na Vltavě v Davli,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „Na dalších 7 místech se dnes přístaviště projektují, věřím, že v roce 2021 tak začneme práce i v dalších obcích. Všechna přístaviště mají přípojky elektrické energie i pitné vody a vytvoří tak bezpečné zázemí pro návštěvu okolí vodní cesty i přenocování s lodí během dovolené,“ dodal.

V plánu je ruku v ruce s pokračováním výstavby v dalších lokalitách vybudovat také síť servisních center pro zajištění ekologického provozu vodní dopravy, jako je odběr odpadních vod, tankování pohonných hmot apod. Projektuje se i doplnění čekacích stání pro malá plavidla u plavebních komor i sjezdů do vody pro spouštění plavidel.

„Pro plný rozvoj rekreační plavby a turistický ruch také na středním Labi je nutná základní síť rekreačních přístavišť. Dobrou zprávou je, že realizace prvních zahájí Ředitelství vodních cest ČR ještě v letošním roce. Tímto bude dosaženo obsluhy nejvýznamnějších turistických lokalit na středočeském Labi a Vltavě. Velice se těším na rekreační přístav pod červenými hradbami v Nymburce nebo pod mělnickým zámkem na soutoku Labe a Vltavy.

Středočeský kraj také podporuje rozvoj rekreační plavby, a to dotací pro výstavbu vývazišť rekreačních lodí. Jedná se o dotaci vhodnou pro menší obce, sportovní kluby, kempy, restaurace a další, které provozují činnost v turisticky atraktivních lokalitách na Labi. Z dotace je možné hradit například projektovou dokumentaci, stavební práce a pořízení plovoucího mola. V loňském roce proběhlo první kolo tohoto dotačního titulu, díky kterému budou realizována vývaziště v Lázních Toušeň a Káraném.

Věřím, že středočeské Labe i Vltava se stanou stejně turisticky atraktivními lokalitami jako to vidíme na Baťově kanále nebo na jihočeské Vltavě,“ říká radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl.

„Strategickým projektem příštích let je výstavba lodního zdvihadla Slapy, jež odstraní současnou překážku pro pohodlnou plavbu větších lodí i dosavadní složitý převoz lodí po souši traktorem. Věřím, že během následujících necelých 2 let se podaří dokončit projektovou dokumentaci a zahájit stavbu tak, aby byla v roce 2025 dokončena a překonání přehradní hráze bylo pohodlné a bez dlouhého čekání, jako dnes,“ doplnil Lubomír Fojtů.

Ředitelství vodních cest ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Ekonomiku táhly ve třetím čtvrtletí výdaje na konečnou spotřebu

11:27 ČSÚ: Ekonomiku táhly ve třetím čtvrtletí výdaje na konečnou spotřebu

Česká ekonomika ve 3. čtvrtletí 2024 pokračovala v mírném mezičtvrtletním i meziročním růstu. Ve svě…