Rakousko získá 100 regionálních jednotek Siemens

09.03.2013 14:09 | Zprávy

V souladu s rámcovou smlouvou na nákup 200 vozidel dodá společnost Siemens Rakouským spolkovým drahám (ÖBB) prvních 100 třívozových nízkopodlažních elektrických jednotek za 550 milionů eur.

Rakousko získá 100 regionálních jednotek Siemens
Foto: red
Popisek: Siemens

 

Na konstrukčním řešení těchto vozidel z produktové platformy Desiro ML se podílejí konstruktéři z České republiky. Společnost Siemens vyhrála výběrové řízení na jednu z největších evropských zakázek na elektrické regionální jednotky již v dubnu 2010. Odběr první stokusové série byl podepsán 1. března 2013. Třídílné elektrické jednotky budou postupně dodávány od konce roku 2015. 
 
Rakouské dráhy plánují nasazení 30 vozidel v příměstské dopravě ve Vídni a v Dolním Rakousku. 70 vozidel je určeno pro regionální dopravu v Horním Rakousku a ve Štýrsku. „Elektrické jednotky pro Rakousko vycházejí z variabilní produktové platformy Desiro ML. V jednotlivých modifikacích jsou optimálně přizpůsobené jak pro příměstskou dopravu, tak pro regionální dopravu v okolí velkých měst. Splňuji všechny požadavky kladené na moderní železniční osobní vozidla. K úspěchu tohoto produktu značky Siemens přispívají významným dílem čeští inženýři z konstrukčního centra kolejových vozidel, které máme v Praze a v Ostravě“, řekl Roman Kokšal, ředitel dopravní divize společnosti Siemens v České republice.
 
Český tým společnosti Siemens se podílí na konstrukčním řešení skříní vozidel, které jsou svařeny z profilů z hliníkové slitiny. Tým je odpovědný za řešení dveří a jejich rozhraní. Mezi další aktivity českých konstruktérů patří mimo jiné konstrukce elektrických kabelových vedení a pneumatických rozvodů. Kromě toho mají na starosti tvorbu konceptů řízení vozidla. Podílejí se na vývoji a ověřování SW vozové úrovně a na dalších činnostech souvisejících s návrhem technického řešení vozidla.
 
V České republice sídlí třetí největší vývojové a konstrukční centrum kolejových vozidel v rámci koncernu Siemens. 130 konstruktérů v Praze a v Ostravě ve spolupráci se zahraničními partnerskými pracovišti zajišťuje vývoj a konstrukci vozidel pro městskou hromadnou i železniční přepravu osob. Konstruktéři zvládají techniku nejen konvenčních železnic, ale i techniku vysokorychlostních železnic pro rychlost 350 km/h.
 
Nízkopodlažní vozidla šetrná k životnímu prostředí
 Rakouské dráhy si vybraly z široké platformy Desiro ML třívozové nízkopodlažní elektrické jednotky. V provedení pro příměstský provoz mají 244 sedadel a v provedení pro provoz v regionech 259 míst k sezení. Vlaky disponují nejvyšší provozní rychlostí 160 km za hodinu. Díky nízkopodlažnímu provedení garantují bezbariérový nástup a výstup, a to i pro cestující na invalidním vozíku a rodiny s kočárky. Výška podlahy je 600 mm nad temenem kolejnic, což koresponduje s výškou nástupišť. Příměstské jednotky budou mít na každé nástupní straně šest a regionální vlaky čtyři dvoukřídlé dveře.
 
Vozidla typu Desiro ML jsou flexibilní a osvědčené jednotky, které jsou složené z jednotlivých vozů. Zvolená koncepce umožňuje přizpůsobení jejich velikosti (resp. přepravní kapacity) různému počtu cestujících (je možné dvou, tří a čtyřvozové provedení). Díky vylepšenému pohonu, jenž pomohl dále snížit spotřebu energie ve srovnání s předchozími modely, jsou jednotky obzvláště šetrné k životnímu prostředí. K tomu přispívá i vysoce účinná elektrodynamická brzda, která navrací do sítě kinetickou energii jedoucího vlaku a v příměstském provozu i na tratích se sklony zásadně pomáhá dosahovat energetických úspor. Také design vozidel sází na ekologické materiály, například u nátěrů či vnitřního vybavení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Budoucnost

Vážený pane Bartoši, dokázal jste nevídané a podle mě jste jeden z nejlepších politiků u nás. Zajímalo by mě, co máte v plánu dál? Funkci předsedy jste složil. Zůstanete ale i nadále v politice? A neuvažoval jste o kandidatuře na prezidenta?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …