Rakousko získá 100 regionálních jednotek Siemens

09.03.2013 14:09 | Zprávy

V souladu s rámcovou smlouvou na nákup 200 vozidel dodá společnost Siemens Rakouským spolkovým drahám (ÖBB) prvních 100 třívozových nízkopodlažních elektrických jednotek za 550 milionů eur.

Rakousko získá 100 regionálních jednotek Siemens
Foto: red
Popisek: Siemens

 

Na konstrukčním řešení těchto vozidel z produktové platformy Desiro ML se podílejí konstruktéři z České republiky. Společnost Siemens vyhrála výběrové řízení na jednu z největších evropských zakázek na elektrické regionální jednotky již v dubnu 2010. Odběr první stokusové série byl podepsán 1. března 2013. Třídílné elektrické jednotky budou postupně dodávány od konce roku 2015. 
 
Rakouské dráhy plánují nasazení 30 vozidel v příměstské dopravě ve Vídni a v Dolním Rakousku. 70 vozidel je určeno pro regionální dopravu v Horním Rakousku a ve Štýrsku. „Elektrické jednotky pro Rakousko vycházejí z variabilní produktové platformy Desiro ML. V jednotlivých modifikacích jsou optimálně přizpůsobené jak pro příměstskou dopravu, tak pro regionální dopravu v okolí velkých měst. Splňuji všechny požadavky kladené na moderní železniční osobní vozidla. K úspěchu tohoto produktu značky Siemens přispívají významným dílem čeští inženýři z konstrukčního centra kolejových vozidel, které máme v Praze a v Ostravě“, řekl Roman Kokšal, ředitel dopravní divize společnosti Siemens v České republice.
 
Český tým společnosti Siemens se podílí na konstrukčním řešení skříní vozidel, které jsou svařeny z profilů z hliníkové slitiny. Tým je odpovědný za řešení dveří a jejich rozhraní. Mezi další aktivity českých konstruktérů patří mimo jiné konstrukce elektrických kabelových vedení a pneumatických rozvodů. Kromě toho mají na starosti tvorbu konceptů řízení vozidla. Podílejí se na vývoji a ověřování SW vozové úrovně a na dalších činnostech souvisejících s návrhem technického řešení vozidla.
 
V České republice sídlí třetí největší vývojové a konstrukční centrum kolejových vozidel v rámci koncernu Siemens. 130 konstruktérů v Praze a v Ostravě ve spolupráci se zahraničními partnerskými pracovišti zajišťuje vývoj a konstrukci vozidel pro městskou hromadnou i železniční přepravu osob. Konstruktéři zvládají techniku nejen konvenčních železnic, ale i techniku vysokorychlostních železnic pro rychlost 350 km/h.
 
Nízkopodlažní vozidla šetrná k životnímu prostředí
 Rakouské dráhy si vybraly z široké platformy Desiro ML třívozové nízkopodlažní elektrické jednotky. V provedení pro příměstský provoz mají 244 sedadel a v provedení pro provoz v regionech 259 míst k sezení. Vlaky disponují nejvyšší provozní rychlostí 160 km za hodinu. Díky nízkopodlažnímu provedení garantují bezbariérový nástup a výstup, a to i pro cestující na invalidním vozíku a rodiny s kočárky. Výška podlahy je 600 mm nad temenem kolejnic, což koresponduje s výškou nástupišť. Příměstské jednotky budou mít na každé nástupní straně šest a regionální vlaky čtyři dvoukřídlé dveře.
 
Vozidla typu Desiro ML jsou flexibilní a osvědčené jednotky, které jsou složené z jednotlivých vozů. Zvolená koncepce umožňuje přizpůsobení jejich velikosti (resp. přepravní kapacity) různému počtu cestujících (je možné dvou, tří a čtyřvozové provedení). Díky vylepšenému pohonu, jenž pomohl dále snížit spotřebu energie ve srovnání s předchozími modely, jsou jednotky obzvláště šetrné k životnímu prostředí. K tomu přispívá i vysoce účinná elektrodynamická brzda, která navrací do sítě kinetickou energii jedoucího vlaku a v příměstském provozu i na tratích se sklony zásadně pomáhá dosahovat energetických úspor. Také design vozidel sází na ekologické materiály, například u nátěrů či vnitřního vybavení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …