V souladu s rámcovou smlouvou na nákup 200 vozidel dodá společnost Siemens Rakouským spolkovým drahám (ÖBB) prvních 100 třívozových nízkopodlažních elektrických jednotek za 550 milionů eur.
reklama
Na konstrukčním řešení těchto vozidel z produktové platformy Desiro ML se podílejí konstruktéři z České republiky. Společnost Siemens vyhrála výběrové řízení na jednu z největších evropských zakázek na elektrické regionální jednotky již v dubnu 2010. Odběr první stokusové série byl podepsán 1. března 2013. Třídílné elektrické jednotky budou postupně dodávány od konce roku 2015.
Rakouské dráhy plánují nasazení 30 vozidel v příměstské dopravě ve Vídni a v Dolním Rakousku. 70 vozidel je určeno pro regionální dopravu v Horním Rakousku a ve Štýrsku. „Elektrické jednotky pro Rakousko vycházejí z variabilní produktové platformy Desiro ML. V jednotlivých modifikacích jsou optimálně přizpůsobené jak pro příměstskou dopravu, tak pro regionální dopravu v okolí velkých měst. Splňuji všechny požadavky kladené na moderní železniční osobní vozidla. K úspěchu tohoto produktu značky Siemens přispívají významným dílem čeští inženýři z konstrukčního centra kolejových vozidel, které máme v Praze a v Ostravě“, řekl Roman Kokšal, ředitel dopravní divize společnosti Siemens v České republice.
Český tým společnosti Siemens se podílí na konstrukčním řešení skříní vozidel, které jsou svařeny z profilů z hliníkové slitiny. Tým je odpovědný za řešení dveří a jejich rozhraní. Mezi další aktivity českých konstruktérů patří mimo jiné konstrukce elektrických kabelových vedení a pneumatických rozvodů. Kromě toho mají na starosti tvorbu konceptů řízení vozidla. Podílejí se na vývoji a ověřování SW vozové úrovně a na dalších činnostech souvisejících s návrhem technického řešení vozidla.
V České republice sídlí třetí největší vývojové a konstrukční centrum kolejových vozidel v rámci koncernu Siemens. 130 konstruktérů v Praze a v Ostravě ve spolupráci se zahraničními partnerskými pracovišti zajišťuje vývoj a konstrukci vozidel pro městskou hromadnou i železniční přepravu osob. Konstruktéři zvládají techniku nejen konvenčních železnic, ale i techniku vysokorychlostních železnic pro rychlost 350 km/h.
Nízkopodlažní vozidla šetrná k životnímu prostředí
Rakouské dráhy si vybraly z široké platformy Desiro ML třívozové nízkopodlažní elektrické jednotky. V provedení pro příměstský provoz mají 244 sedadel a v provedení pro provoz v regionech 259 míst k sezení. Vlaky disponují nejvyšší provozní rychlostí 160 km za hodinu. Díky nízkopodlažnímu provedení garantují bezbariérový nástup a výstup, a to i pro cestující na invalidním vozíku a rodiny s kočárky. Výška podlahy je 600 mm nad temenem kolejnic, což koresponduje s výškou nástupišť. Příměstské jednotky budou mít na každé nástupní straně šest a regionální vlaky čtyři dvoukřídlé dveře.
Vozidla typu Desiro ML jsou flexibilní a osvědčené jednotky, které jsou složené z jednotlivých vozů. Zvolená koncepce umožňuje přizpůsobení jejich velikosti (resp. přepravní kapacity) různému počtu cestujících (je možné dvou, tří a čtyřvozové provedení). Díky vylepšenému pohonu, jenž pomohl dále snížit spotřebu energie ve srovnání s předchozími modely, jsou jednotky obzvláště šetrné k životnímu prostředí. K tomu přispívá i vysoce účinná elektrodynamická brzda, která navrací do sítě kinetickou energii jedoucího vlaku a v příměstském provozu i na tratích se sklony zásadně pomáhá dosahovat energetických úspor. Také design vozidel sází na ekologické materiály, například u nátěrů či vnitřního vybavení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.