Ke spolupráci s praktickými lékaři doposud VZP přistupovala s předpokladem, že společným zájmem je zajištění co nejkvalitnější péče o 6 milionů klientů a adekvátního postavení praktických lékařů v systému zdravotní péče. Pojišťovna je považovala a stále ještě považuje za pilíř primární péče a tedy za své klíčové partnery.
VZP proto nechápe poslední kroky praktických lékařů, kteří ještě před ukončením jednání o úhradové vyhlášce avizují omezení zdravotních služeb pro naše klienty. Tyto kroky mohou významným způsobem narušit důvěru mezi VZP a praktickými lékaři. Vzájemná důvěra je přitom nezbytná pro jednání o bonifikacích či preskripčních kritériích, která doposud probíhala ze strany VZP směrem k praktikům velmi vstřícně.
Pojišťovna proto vyzývá praktické lékaře, aby znovu zvážili, zda stávka je optimálním způsobem k prosazení jejich požadavků, a raději se vrátili k jednacímu stolu. I v opačném případě ale ubezpečuje všechny své klienty, že neodkladnou péči budou mít zajištěnou v rámci ostatních zdravotnických zařízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: VZP