Pravidelná setkání se starosty a zastupiteli dotčených obcí iniciuje s frekvencí každé tři měsíce chomutovská správa ŘSD. Kromě samospráv se koordinačních schůzek účastní i další instituce, pro které je otázka dostavby dálnice D7 klíčová. Mezi účastníky tak patří například vodohospodáři, energetici, policie, hasiči, ale i podnikatelské subjekty jejichž činnost je nebo bude na dálnici přímo navázána. „Naším cílem je pravidelně informovat o tom, jak se příprava chybějících staveb posouvá kupředu. Během prezentací jasně ukazujeme, co právě děláme. Chceme, aby účastníci věděli, že příprava stavby neustále pokračuje, a že se musíme vypořádat s obrovskou administrativou. Zároveň tam s předstihem dokážeme řešit možné dopady stavby na obyvatele,“ vysvětluje iniciativu pravidelných setkání ředitel chomutovské správy ŘSD Martin Vidimský. Kromě něj se besed účastní i koordinátor pro dálnici D7, vedoucí úseku výstavby chomutovské správy a v neposlední řadě ředitel úseku výstavby ŘSD Radek Mátl.
Dalším důležitým krokem v přípravě staveb na D7 je podle Martina Vidimského navazující setkání přímo v obcích a městech jejichž katastry dálnice D7 povede. „Tam už řešíme opravdu konkrétní problémy, ať už třeba s výkupy potřebných pozemků nebo dílčí požadavky obcí,“ dodává. Právě individuální kontakt se starosty přispívá například k jednoduššímu získávání potřebných pozemků a povolení.
V závěru prezentace byla starostům nově představena plánovaná koncepce odpočívek v rámci tahu D7. V této chvíli je počítáno s realizací tří odpočívek (v obou směrech), a to u Smolnice, Hrušovan, kde bude součástí také čerpací stanice a u Netovic, kde je v plánu přestavba stávající odpočívky u silnice I/7.
Další část dálnice D7 se začne stavět v létě, a to zkapacitnění stávající silnice I/7 u Panenského Týnce na Lounsku. Na přelomu tohoto a příštího roku by mělo začít zkapacitnění obchvatu Loun a následně zkapacitnění Chlumčan. V letech 2022–2024 je plánováno zkapacitnit obchvat Postoloprt a vystavět úsek od Slaného k Panenskému Týnci. Právě tento poslední úsek byl vzhledem ke své délce, která je asi 16 km, rozdělen na tři samostatné části, což by mělo zjednodušit některá stavební řízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva