Pokračuje tak v řešení zabezpečení dostatečných podjezdných výšek pro plavbu vysokých osobních i nákladních lodí, tak jak již byla v minulých letech upravena série dalších 10 mostů na Vltavě od Mělníka, včetně unikátního pohyblivého mostu přes zdymadlo v Hoříně.
Architektonická soutěž o návrh je uspořádána ve vzájemné spolupráci Ředitelství vodních cest ČR, Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy a vedení hlavního města Prahy, a to s cílem dosáhnout důstojného architektonického a krajinářského řešení celého dotčeného území.
Cílem investiční akce je zajištění parametru dostatečných podjezdných výšek mostů na Vltavské vodní cestě v úseku od Mělníka do Prahy – Holešovic dosahující hodnoty 7 m, který umožní proplutí velkých osobních lodí a přepravu nadměrných nákladů. Dnešní most má podjezdnou výšku jen 5,4 m. Investiční akce řeší komplexní zvýšení podjezdné výšky na celém průběhu vodní cesty, kde na plavebním kanále Trója – Podbaba již byla v prosinci loňského roku dokončena modernizace dvou mostních objektů u ÚČOV. Návazně po proudu ve Středočeském kraji, na plavebním kanále Vraňany – Hořín u Mělníka, bylo v roce 2021 uvedeno do provozu dalších 7 mostů (z toho 3 zdvižné) a upravena plavební komora Hořín rovněž se zdvižným mostem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva