Druhá ČSSD, která by aktuálně získala podporu 15,8% voličů naopak oproti svému koaličnímu partnerovi a zároveň největšímu u politickému konkurentovi hnutí ANO, nadále své voliče ztrácí.
K výraznějšímu posilování voličské důvěry u hnutí ANO došlo po krajských volbách, ale zejména pak i v důsledku celkového domácího politického obrazu, který má za následek voličskou bezradnost, z níž nejvíce těží rétorika předsedy hnutí ANO a ministra financí Andreje Babiše. Ten sice nepatří mezi voličský ideál, ale z pohledu vývoje volebních preferencí se ukazuje, že Andrej Babiš na rozdíl od všech svých politických konkurentů, dokáže oslovit voliče napříč celým politickým spektrem.
Voličskou bezradnost pak prohlubuje i propad voličského zájmu o ČSSD, která se rovněž po krajských volbách potýká s vnitrostranickými problémy a hledáním receptu, jak vyhrát letošní sněmovní volby, nebo aktuálně spíš jak zabránit totálnímu volebnímu debaklu. Aktuálně se však stává pro část dřívějšího voličského elektorátu ČSSD nevolitelnou. Svůj významný podíl na této skutečnosti má jak ideová tak i osobnostní vyprahlost, což se ukazuje v případě sociální demokracie i u předsedy a premiéra Bohuslava Sobotky, který pozbývá u svých voličů důvěry.
Třetí nejsilnější stranou zůstává stále KSČM, která opět zaznamenává pokles voličského zájmu s aktuální hodnotou 11,9 procentního bodu.
Čtvrtou nejsilnější stranou by se i aktuálně stala s podporou 10,2% voličů ODS, která se znovu etabluje na domácím politickém kolbišti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva