Podle očekávání došlo v důsledku náběhu nové generace modelu ŠKODA Octavia rovněž k poklesu počtu dodávek zákazníkům o 7,8 procent oproti minulému roku. Ve vývoji odbytu se projevil také pokračující klesající trend na některých evropských trzích. Na čínském trhu, který je největším trhem značky ŠKODA na světě, zvýšila česká automobilka své dodávky zákazníkům o 4,1 procento. Lépe než celkový trh se výsledky značky ŠKODA vyvíjely například v Německu, Velké Británii nebo v Rakousku.
"V roce 2013 pokračuje ŠKODA ve své modelové ofenzívě. Představíme celkem osm nových automobilů nebo modelových variant," říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. "První letošní novinkou je třetí generace našeho nejprodávanějšího modelu ŠKODA, kterou laická i odborná veřejnost přijala velice pozitivně," říká Vahland.
V důsledku generační obměny modelů a s tím spojeného náběhu výroby počítá ŠKODA s tím, že v první polovině roku dojde k poklesu počtu dodávek zákazníkům. Ve druhé polovině roku by se následné zvýšení výrobní kapacity mělo pozitivně projevit na vývoji odbytu. Vzhledem k těmto skutečnostem dodala ŠKODA v lednu svým zákazníkům více než 69 500 vozů, což je o 7,8 procent méně než ve stejném období loňského roku.
S ohledem na náběh nového modelu a zčásti i složité ekonomické prostředí dodala ŠKODA svým zákazníkům v západní Evropě 26 500 vozů (leden 2012: 29 300). Ve Velké Británii ŠKODA dále roste. Zákazníkům zde bylo dodáno více než 4 300 vozů, což v porovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 18,5 procent (leden 2012: 3 600). V Dánsku vzrostly dodávky zákazníkům dokonce o 37,4 procenta z 600 na téměř 800 vozů. V Rakousku vzrostly dodávky o 19,0 procent na téměř 2 400 vozů (leden 2012: 2 000). V Německu, na druhém největším odbytišti značky ŠKODA, se automobilce i přes podstatný pokles celkového trhu podařilo zvýšit tržní podíl na téměř 4,7 procent. Prodeje v Německu vzrostly o 0,2 procenta na více než 8 900 vozů (leden 2012: 8 900).
Ve východní Evropě dodala ŠKODA svým zákazníkům více než 6 200 vozů (leden 2012: 7 700). S více než 900 dodávkami vzrostly prodeje modelu ŠKODA Yeti o 19,6 procent (leden 2012: 800). Na aktuálně klesajícím ruském trhu dodala ŠKODA v lednu 2013 svým zákazníkům více než 4 600 vozů (leden 2012: 4 800).
Vývoj značky ŠKODA ve střední Evropě kopíruje vývoj celkového trhu. Zákazníkům zde bylo dodáno 8 900 vozů (leden 2012: 10 200). Na domácím českém trhu bylo zákazníkům dodáno téměř 3 700 vozů (leden 2012: 4 100).
Na dynamicky rostoucím automobilovém trhu v Číně se ŠKODA rozvíjí nadále úspěšně: dodávky české automobilky zákazníkům dosáhly počtu 21 600 vozů, což v porovnání s lednem 2012 představuje nárůst o 4,1 procento. Před rokem bylo zákazníkům dodáno téměř 20 800 vozů. V Indii dodala ŠKODA v lednu svým zákazníkům 2 400 vozů (leden 2012: 3 000).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v roce 2013 (v kusech, zaokrouhleno a rozděleno podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
ŠKODA Octavia (30 000; -14,9 %)
ŠKODA Fabia (15 800; -20,9 %)
ŠKODA Superb (8 500; -10,4 %)
ŠKODA Yeti (5 500; -11,7 %)
ŠKODA Roomster (2 000; -24,1 %)
ŠKODA Rapid (4 100; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 600; nový model)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva