ŠKODA zahajuje výrobu převodovky DQ200

17.10.2012 9:46 | Zprávy

ŠKODA dnes v závodě Vrchlabí zahájila výrobu dvouspojkové převodovky DQ200 (DSG), která se používá ve vozech značky ŠKODA, ale i v modelech značek VW, Seat a Audi.

ŠKODA zahajuje výrobu převodovky DQ200
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Kapacita činí zpočátku 1 000 převodovek denně; od poloviny roku 2013 se bude ve Vrchlabí vyrábět až 1 500 převodovek denně. Do přípravy závodu na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů Euro.

„Dnešek je pro závod ŠKODA Vrchlabí velice důležitý,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Vahland. „V podobě převodovky DQ200 tu bude tým značky ŠKODA vyrábět moderní technologii, která má pro koncern Volkswagen a jeho značky velký strategický význam. Závod a jeho zaměstnanci budou rozhodující měrou přispívat k úspěchu značky ŠKODA a celého koncernu. Děkuji všem zúčastněným a zejména odborům OS KOVO za atraktivní a cílevědomou spolupráci. Společně se nám podařilo vybudovat ve Vrchlabí nový závod se špičkovou technologií,“ říká Prof. Vahland.

Do modernizace závodu Vrchlabí společnost investovala zhruba 170 milionů euro. Z toho zhruba 118 milionů euro bylo investováno do nových technických zařízení. Zhruba za 27 milionů postavila ŠKODA nové budovy nebo modernizovala stávající výrobní haly. 25 milionů euro si vyžádala další opatření, například tréninkové centrum pro montáž převodovek, logistické zázemí nebo laboratoře řízení kvality.

„S ohledem na rozsáhlou modernizaci vznikl ve Vrchlabí prakticky nový závod,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast výroby a logistiky. „Celé osazenstvo skvěle spolupracovalo a do výroby převodovky DQ 200 se pustilo s vysokou motivací. V našem novém tréninkovém centru pro montáž převodovek jsme naše zaměstnance důkladně připravili na nové úkoly.“ Nové školicí centrum, otevřené v polovině roku 2012, je ve společnosti ŠKODA první svého druhu. Školení pokrývají všechny oblasti výroby převodovek.

Sedmistupňová přímo řazená dvouspojková převodovka DQ200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v automobilovém průmyslu. Už na jaře 2011 bylo rozhodnuto o umístění výroby převodovky DQ200 do závodu Vrchlabí. Dvouspojková převodovka nabízí komfort automatické převodovky s rychlou změnou převodových stupňů bez přerušení záběru. První dvouspojkovou převodovku z velkosériové výroby uvedl Volkswagen na trh v roce 2003 – tehdy pod interním označením DQ250.

Se zahájením výroby převodovky DQ200 ŠKODA důsledně pokračuje ve svých investicích na domácím českém trhu. Před několika týdny položila automobilka základní kámen pro rozsáhlé rozšíření Technologického centra v Česaně u Mladé Boleslavi. Na konci července 2012 bylo v Mladé Boleslavi otevřeno nové ‚Lean centrum’. V tomto školicím středisku se budou vzdělávat zaměstnanci a společně s dodavateli hledat efektivnější výrobní i nevýrobní procesy. ŠKODA dnes má celkem 25 školicích center po celém světě.

V září 2012 ŠKODA otevřela nové IT centrum, které zajišťuje počítačovou podporu sedmi výrobním závodům značky ŠKODA a koncernu Volkswagen, 106 importérům a 330 obchodníkům značky ŠKODA v České republice a na Slovensku.

Na plné obrátky běží i další důležité stavební projekty. Automobilka v současné době buduje zcela nový centrální sklad v Mladé Boleslavi. Rozšiřuje se také ŠKODA Parts Centrum pro náhradní díly a příslušenství. Rozsáhlou modernizací prochází také podnikové ŠKODA AUTO Muzeum v Mladé Boleslavi. Jeho znovuotevření je plánováno na závěr letošního roku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

47. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

11:16 47. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se ve 47.…