Předvánoční období se již tradičně nese v duchu zvyšujících se tržeb velkých i malých obchodníků. Oproti minulým letům však není nárůst tak markantní, jak by si obchodníci přáli. Tržby obchodníků ovlivnila nejen vyhlášená prohibice, ale také zvyšování DPH, které snížilo koupěschopnost obyvatelstva.
Ačkoli české domácnosti více zvažují, které výdaje si mohou odepřít, na Vánocích šetřit nehodlají a chtějí si dopřát bohatého Ježíška. „Zdá se, že tržby nebudou tak vysoké, jako tomu bylo například v roce 2007, přesto však není pravda, že lidé budou své výdaje o Vánocích omezovat. Je logické, že jsou opatrní, vzhledem k současné ekonomické situaci a zvyšování DPH. Po letošním zvýšení dolní sazby DPH o 4 % jsou podnikatelé i spotřebitelé stále v nejistotě, jestli příští rok dále stoupne o jedno či 3,5 % ,“ uvádí ve svém prohlášení Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
Současná doba s sebou logicky přináší změnu chování zákazníků a trumfy v rukou tak třímají internetové e-shopy. I proto „kamenní“ obchodníci rozšiřují své služby na internetu a snaží se vyjít vstříc stále početnější skupině zákazníků. Pro tu je důležitá nejen cena, ale i čas, který musí nakupování věnovat. Obchodníci jsou si tohoto trendu vědomi a aktivně na něj reagují.
„Tržby obchodníků v poslední době stagnují, ale navzdory tomu hledají obchodníci možnosti, jak zkvalitnit a zlepšit své služby pro zákazníky. Kamenné obchody vždy budou pro nakupující nenahraditelné, ale ukazuje se, že k rostoucím tržbám mohou částečně dopomoci online prodeje,“ doplňuje SOCR ČR.
Obliba e-shopů roste již několik let a je dávným přežitkem, že nákupy na internetu jsou pouze výsadou mladých lidí. Současná čísla jasně ukazují, že tento způsob nákupů je stále oblíbenější i u spotřebitelů středního a pokročilejšího věku.
„Během celého letošního roku sledujeme nárůst bezhotovostních plateb na internetových obchodech. Od listopadu, v souvislosti s vánočními prodeji, tato čísla rostou o desítky, u některých vybraných produktů dokonce i o stovky procent,“ říká generální ředitel poskytovatele platebního řešení pro e-shopy PayU, Gabriel Kalapoš, a dodává: „Česká republika jen odráží celosvětový trend. Svět patří moderním technologiím a jen v USA se internetové obchody svými tržbami podílí na deseti procentech celkových tržeb.“
Internetové obchody spolu s platebními bránami a bankami navíc svým zákazníkům poskytují stále lepší služby od nákupů na splátky po jistotu, že o nakupující o své peníze nepřijde, jelikož banka bezhotovostní platby svých klientů garantuje. V případě problémů při platbě kartou u nepoctivého obchodníka může zákazník svou banku požádat o takzvaný chargeback. Peníze jsou mu vráceny zpět na účet a dluh od obchodníka či e-shopu vymáhá sama banka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva