oučástí stavby byly úpravy železničních stanic Třebušice, Kyjice a částečně i Mostu. Stavbaři v předmětném úseku upravili železniční svršek a spodek, mostní objekty a dílčí prvky trakčního vedení. V návaznosti na výměnu.
„Přínosem provedených úprav v traťovém kolejového svršku byla řešena i úprava elektrického ohřevu výhybek, což přispěje k zajištění bezpečnosti a funkčnosti provozu zvláště v zimním období. Obnovou prošlo také staniční a traťové zabezpečovací zařízeníúseku Most – Chomutov je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu došlo také ke snížení propadu rychlosti v uvedeném úseku, což ocení zejména cestující,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 130 Ústí n. L. – Klášterec n. O., úsek Most - Chomutov činily 911 494 569 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 434 992 353 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost STRABAG Rail a.s.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva