V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku, nástupišť, mostních objektů a dílčích prvků trakčního vedení. V celém úseku došlo k výměně celkem šesti výhybek za nové a k výměně betonových pražců a kolejnic. Byla zajištěna i úprava elektrického ohřevu výhybek, což přispěje k vyšší bezpečnosti a funkčnosti provozu zvláště v zimním období. Obnovou prošlo také traťové zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.
„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku mezi Velkým Osekem a Chlumcem nad Cidlinou je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu došlo také ke snížení propadu rychlosti, což ocení zejména cestující,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň v úseku Kanín – Převýšov činily 419 616 848 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 320 179 015 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost TSS Grade, a.s.
Název stavby |
Trať 020 Velký Osek - Hradec Králové - Choceň v úseku Kanín - Převýšov |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, |
Zhotovitel |
TSS Grade, a.s. |
Termín zahájení |
4/2015 |
Termín dokončení |
11/2015 |
Celkové náklady stavby |
419 616 848 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU |
320 179 015 Kč |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva