Na jednokolejné trati číslo 194 České Budějovice – Český Krumlov – Černá v Pošumaví – Černý Kříž – Volary o délce 94 kilometrů byla provedena částečná rekonstrukce železničního svršku a spodku a došlo k modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení.
„Realizace této stavby přinesla především podstatné zkrácení jízdních dob, což zajisté potěší cestující. Původní traťová rychlost 50 až 70 km/h s lokálními omezeními až na 20 km/h se po realizaci zvýšila na 75 km/h a v úseku mezi Českými Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou dokonce až na 90 km/h,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V rámci projektu stavbaři vybudovali na celkem šesti nádražích nová ostrovní nástupiště a třináct zastávek získalo nástupiště jednostranná. Rekonstrukcí prošly také čtyři ocelové mosty. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů dostala světelnou signalizaci, dalších třináct bylo osazeno závorami. Vybrané výhybky ve stanicích byly doplněny o elektrický ohřev. Stanice v úseku mezi Volary a Boršovem nad Vltavou získaly nové zabezpečovací a sdělovací zařízení, které umožní dálkové řízení provozu z Kájova.
Celkové náklady stavby s názvem Revitalizace trati České Budějovice - Volary činily 1 628 825 850 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 1 244 230 470 Kč. Žádost o poskytnutí dotace byla schválena Ministerstvem dopravy ČR a v současné době probíhá schvalovací proces na úrovni Evropské komise. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem byla společnost AŽD Praha.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva