Cestujícím ve stanici Židlochovice budou sloužit dvě nová nástupiště, v Hrušovanech u Brna pak vzniklo jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště. Všechna mají nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí.
Provoz na tříkilometrové odbočce z hlavní tratě Severní dráhy císaře Ferdinanda byl zahájen v roce 1895. Důvodem výstavby byla především obsluha cukrovaru v Židlochovicích. Přestože i osobní doprava hrála v určitých obdobích významnou roli, její význam postupně upadal. Přeprava cestujících tak byla ukončena již v roce 1979, nákladní doprava se zde udržela přibližně do poloviny 90. let.
Židlochovice patří mezi významné přestupní uzly v integrované dopravě Jihomoravského kraje, proto jeho vedení usilovalo o obnovení provozu na trati do Hrušovan a provedení všech úprav, které by umožnily zavedení přímého vlakového spojení s Brnem. Součástí projektu tak byla rovněž elektrizace a potřebná změna konfigurace kolejiště ve stanici Hrušovany u Brna. Nejvyšší rychlost na obnovené trati bude 80 km/h.
K předání staveniště došlo v závěru loňského listopadu, následně začaly přípravné práce spočívající například v demontáži poměrně dobře zachovalého železničního svršku včetně kolejí. Ve stanici Židlochovice se postavila dvě nová vnější nástupiště o délce 170 m. Z nástupiště u koleje č. 1 je zde tzv. přestup hrana-hrana na autobusy obsluhující nově vybudovaný přestupní terminál.
Dvě nová nástupiště, a to opět s délkou 170 m, vznikla v Hrušovanech u Brna. Konkrétně jde o jedno ostrovní a jedno vnější, které se nachází před výpravní budovou. Přístup na nové ostrovní nástupiště je schodištěm a výtahem ze stávajícího podchodu.
Zrekonstruovaly se dva železniční přejezdy a jeden přechod pro pěší. Bezpečný provoz zajišťuje nové zabezpečovací zařízení 3. kategorie, které je uzpůsobeno pro dálkové ovládání z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově.
Technicko-bezpečnostní zkouška se na obnovované trati uskutečnila 7. listopadu. V současné době dochází k zapojování definitivního zabezpečovacího zařízení. Stavební práce budou pokračovat do konce března příštího roku. Zbývá ještě provést některé terénní úpravy nebo úklidové a dokončovací práce.
Projekt Modernizace a elektrizace trati Hrušovany u Brna – Židlochovice je spolufinancovaný EU v rámci Operačního programu Doprava. Celkové odhadované náklady projektu činí 832 470 216 Kč bez DPH, maximální výše podpory EU tvoří 82,05 % z celkových uznatelných nákladů. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva