SŽDC: Modernizace trati Nymburk – Mladá Boleslav pomůže zejména nákladní dopravě

15.08.2018 20:30 | Zprávy

Zvýšení provozní kapacity železniční infrastruktury mezi Nymburkem a Mladou Boleslaví zejména pro potřeby intenzivní nákladní dopravy je cílem druhé etapy projektu, který realizuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na uvedené jednokolejné trati.

SŽDC: Modernizace trati Nymburk – Mladá Boleslav pomůže zejména nákladní dopravě
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Stavební úpravy zahrnují prodloužení dopravních kolejí v železniční stanici Čachovice a zřízení nové výhybny Straky. Dodavatelem stavby je sdružení Nymburk – Mladá Boleslav, jehož členy jsou AŽD Praha, TSS GRADE a SILNICE GROUP. Investice za 335 milionů Kč skončí v prosinci příštího roku. Stavba je spolufinancována z programu OPD pro období 2014 až 2020.

Modernizace zmíněné trati v úseku z dnešní stanice Luštěnice-Újezd do Mladé Boleslavi hl. n. byla součástí první etapy projektu Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, jejíž realizace skončila v roce 2016. V rámci aktuálního projektu dojde například k sanaci železničního spodku a rekonstrukci železničního svršku a mostních objektů v nové výhybně Straky i ve stávající stanici Čachovice, kde se navíc prodlouží dopravní koleje pro vlaky dlouhé až 650 m. Vzniknou také nová nástupiště včetně bezbariérového přístupu. Dojde k úpravám či výměně zabezpečovacího, sdělovacího a silnoproudého zařízení za nové, které bude umístěno v nových technologických budovách. Traťová rychlost bude 100 km/h. V celém úseku se rovněž zlepší zabezpečení železničních přejezdů.

Těžiště významu trati Nymburk – Mladá Boleslav je v přepravě zboží. Hlavním přepravcem je ČD Cargo, dominuje tu nákladní doprava pro společnost ŠKODA AUTO, resp. hlavní závod firmy v Mladé Boleslavi. Trať napojuje průmyslové podniky v Mladé Boleslavi a okolí na seřaďovací nádraží v Nymburce, které leží na páteřní trati Kolín – Děčín. Objem přeprav nákladní dopravy dlouhodobě roste, a proto je třeba zvýšit provozní kapacitu. Po trati se přepravují jak suroviny (uhlí, ocelové svitky), tak hotové výrobky (automobily, případně jejich sestavené části). Kromě těchto přeprav slouží též dálkovým nákladním vlakům na Liberecko, Turnovsko, Českolipsko a do Polska.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

7:16 Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

Rada Českého rozhlasu dnes na svém zasedání schválila rozpočet ČRo na rok 2025. Rozpočet je sestaven…