SŽDC: Modernizace trati Nymburk – Mladá Boleslav pomůže zejména nákladní dopravě

15.08.2018 20:30 | Zprávy

Zvýšení provozní kapacity železniční infrastruktury mezi Nymburkem a Mladou Boleslaví zejména pro potřeby intenzivní nákladní dopravy je cílem druhé etapy projektu, který realizuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na uvedené jednokolejné trati.

SŽDC: Modernizace trati Nymburk – Mladá Boleslav pomůže zejména nákladní dopravě
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Stavební úpravy zahrnují prodloužení dopravních kolejí v železniční stanici Čachovice a zřízení nové výhybny Straky. Dodavatelem stavby je sdružení Nymburk – Mladá Boleslav, jehož členy jsou AŽD Praha, TSS GRADE a SILNICE GROUP. Investice za 335 milionů Kč skončí v prosinci příštího roku. Stavba je spolufinancována z programu OPD pro období 2014 až 2020.

Modernizace zmíněné trati v úseku z dnešní stanice Luštěnice-Újezd do Mladé Boleslavi hl. n. byla součástí první etapy projektu Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, jejíž realizace skončila v roce 2016. V rámci aktuálního projektu dojde například k sanaci železničního spodku a rekonstrukci železničního svršku a mostních objektů v nové výhybně Straky i ve stávající stanici Čachovice, kde se navíc prodlouží dopravní koleje pro vlaky dlouhé až 650 m. Vzniknou také nová nástupiště včetně bezbariérového přístupu. Dojde k úpravám či výměně zabezpečovacího, sdělovacího a silnoproudého zařízení za nové, které bude umístěno v nových technologických budovách. Traťová rychlost bude 100 km/h. V celém úseku se rovněž zlepší zabezpečení železničních přejezdů.

Těžiště významu trati Nymburk – Mladá Boleslav je v přepravě zboží. Hlavním přepravcem je ČD Cargo, dominuje tu nákladní doprava pro společnost ŠKODA AUTO, resp. hlavní závod firmy v Mladé Boleslavi. Trať napojuje průmyslové podniky v Mladé Boleslavi a okolí na seřaďovací nádraží v Nymburce, které leží na páteřní trati Kolín – Děčín. Objem přeprav nákladní dopravy dlouhodobě roste, a proto je třeba zvýšit provozní kapacitu. Po trati se přepravují jak suroviny (uhlí, ocelové svitky), tak hotové výrobky (automobily, případně jejich sestavené části). Kromě těchto přeprav slouží též dálkovým nákladním vlakům na Liberecko, Turnovsko, Českolipsko a do Polska.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Martin Exner byl položen dotaz

Kdo přesně podle vás nebere válku na Ukrajině vážně?

A co máte na mysli tou podporou Ukrajiny všemi prostředky? Měli bysme tam nasadit i vlastní vojáky? Nebyl by ale tento krok začátek třetí světová? A máte dojem, že se Ukrajině pomáhá málo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Jel pro autodíly z Polska do Rakouska, kamarádovi vezl neznačené cigarety

22:31 Celní správa: Jel pro autodíly z Polska do Rakouska, kamarádovi vezl neznačené cigarety

Koncem minulého týdne si příslušníci Celního úřadu pro Jihočeský kraj vytipovali ke kontrole dodávko…