SŽDC: Projekt přeshraniční spolupráce pomáhá s přípravou plánované vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan

27.06.2017 10:51 | Zprávy

Cestování vlakem mezi Prahou a Drážďany za 52 minut. Tak by měl v roce 2035 vypadat jeden z konkrétních výsledků projektu, jehož zahajovací konference se konala 22. června v Ústí nad Labem za účasti partnerů z Česka a Saska.

SŽDC: Projekt přeshraniční spolupráce pomáhá s přípravou plánované vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Projekt Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko – ČR je realizován v rámci Programu na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014–2020 spolufinancovaného Evropskou unií. Jeho lídrem je Správa železniční dopravní cesty. Projekt má za cíl zintenzivnit a prohloubit spolupráci institucí za účelem podpory a rozvoje přeshraniční železniční dopravy mezi státy ležícími na obou stranách Krušných hor, a to zejména ve vazbě na připravovanou a plánovanou vysokorychlostní železniční trať z Drážďan přes Ústí nad Labem do Prahy.

Projekt navazuje na vzájemnou spolupráci českých a saských partnerů v uplynulých letech. Z ní mimo jiné vzešly tři předběžné studie, jejichž výstupy budou použity do právě připravované studie proveditelnosti na výstavbu vysokorychlostního spojení Prahy a Drážďan. Její dokončení se předpokládá v první polovině roku 2019.

Při výběru nejvhodnější varianty budou mít důležité slovo také čeští a saští geologové, kteří již provádějí potřebný průzkum na zamýšlených trasách. Výsledkem bude jednotná přeshraniční geologická mapa a 3D model. Kromě práce geologů bude důležitou součástí stávajícího projektu také vypracování potřebné dopravní a socioekonomické analýzy.  

Výstavba vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Vybudování 26 kilometrů dlouhého přeshraničního tunelu pod Krušnými horami navíc umožní převést dálkovou osobní a také nákladní dopravy z údolí Labe. Trasa mezi českou a saskou metropolí se zkrátí o 56 kilometrů, vysokorychlostní vlaky ji v roce 2035 zvládnou za 52 minut.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Rusko

Nejsem Rusofil, ale proč jediní občané Ruska, by se měli podle vás vzdát občanství, pokud chtějí získat to české? Třeba já bych byl pro, aby každý, kdo chce mít české se musel vzdát svého původního občanství. Proč tato vláda navrhla toto jen u Rusů? A platí pořád, že migranty z Ruska ČR nepřijímá? N...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Před 34 lety odstartovalo malou privatizací v Česku tržní hospodářství

13:21 Hospodářská komora: Před 34 lety odstartovalo malou privatizací v Česku tržní hospodářství

Před 34 lety v Česku po více než čtyřech dekádách nesvobody fakticky začalo soukromé podnikání díky …