SŽDC: Provoz na trati Újezdec u Luhačovic – Vlárský průsmyk je bezpečnější a úspornější

25.04.2016 8:40 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila modernizaci zabezpečovacího zařízení na trati Újezdec u Luhačovic – Vlárský průsmyk. Cílem projektu bylo vybudovat v tomto úseku kompletní dálkově ovládaný systém dispečerské a řídicí techniky.

SŽDC: Provoz na trati Újezdec u Luhačovic – Vlárský průsmyk je bezpečnější a úspornější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Stavební práce v úseku Újezdec u Luhačovic – Vlárský průsmyk jsou přínosné z mnoha důvodů. Instalace dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení a další modernizace zlepšily operativní řízení, zvýšily bezpečnost trati a rovněž snížily její provozní náklady,“ shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Nový řídicí systém umožnil dálkově ovládat zabezpečovací zařízení na celém úseku z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Přerově. Díky moderní technice je také možné dálkově diagnostikovat jednotlivá technologická zařízení.

V rámci modernizace bylo nasazeno staniční zabezpečovací zařízení nejvyšší, tj. 3. kategorie. To kontroluje volnost jízdní cesty i současně zakázaných jízdních cest a návěstidla jsou závislá na poloze výhybek a výkolejek. Bez automatizace by na tyto podmínky musel dohlížet vyčleněný pracovník. 

Součástí stavby byla instalace nového vnitřního sdělovacího zařízení a kamerového systému. Stavbaři dále zrekonstruovali železniční svršek a částečně i železniční spodek v železniční stanici Bohuslavice nad Vláří. V ostatních stanicích na trati proběhly jen nezbytné stavební úpravy vyvolané změnami technologií. Rekonstrukci se podrobily také mosty ve stanici Bylnice.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem DOZ trati Újezdec u Luhačovic (mimo) – Vlárský průsmyk činily 247 829 653 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 188 582 388 Kč.

Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost SIGNALBAU a.s.

Název stavby DOZ trati Újezdec u Luhačovic (mimo) - Vlárský průsmyk
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitel Signalbau a.s.
Termín zahájení 7/2014
Termín dokončení 12/2015
Celkové náklady stavby 247 829 653 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 188 582 388 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Skauti ve Verměřovicích mají zrekonstruovanou klubovnu

20:16 Nadace ČEZ: Skauti ve Verměřovicích mají zrekonstruovanou klubovnu

Skautský oddíl ve Verměřovicích se schází v nové klubovně. Na rekonstrukci přispěla Nadace ČEZ částk…