Škoda Transportation: Škoda Electric dodává trolejbusy do Bulharska

11.09.2018 16:22 | Zprávy

Do bulharského města Pleven zamířily v minulých dnech první z celkem čtrnácti nových trolejbusů, na jejichž výrobě se významně podílí plzeňská Škoda Electric. Poslední z flotily nízkopodlažních vozidel se v Plevenu objevily na přelomu srpna a září. Vozy mají zajímavou výbavu.

Škoda Transportation: Škoda Electric dodává trolejbusy do Bulharska
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Díky tomu, že trolejbusy disponují trakčními bateriemi, budou moci jezdit i v místech, kde není trolejové vedení,“ připomíná flexibilitu vozů obchodní ředitel Škody Electric Petr Kasenčák. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

Škoda Electric je v Bulharsku dlouhodobě úspěšná. „V ulicích bulharského města Pleven jezdí už od roku 2014 čtyřicet nových trolejbusů vyrobených plzeňskou společností. Dalších šedesát vozů z této zakázky jezdí vedle Plevenu také v Burgasu, Varně a Stare Zagoře. Tato vozidla nabízejí zvýšení komfort pro cestující, výkonnou klimatizaci a moderní audiovizuální systém,“ uvádí Petr Kasenčák.

Plzeňská Škodovka dodala rovněž do bulharského hlavního města Sofie v posledních letech padesát nízkopodlažních kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr za 700 milionů korun. Od roku 2010 zde navíc slouží ke spokojenosti dopravce i cestujících třicet dalších trolejbusů typu 26 Tr. Celkem je v Bulharsku více než 500 trolejbusů ze Škodovky. Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14 tisíc trolejbusů. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric několik typů nových bateriových elektrobusů. „Díky tomu, že trolejbusy disponují trakčními bateriemi, budou moci jezdit i v místech, kde není trolejové vedení,“ připomíná flexibilitu vozů obchodní ředitel Škody Electric Petr Kasenčák. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

Škoda Electric je v Bulharsku dlouhodobě úspěšná. „V ulicích bulharského města Pleven jezdí už od roku 2014 čtyřicet nových trolejbusů vyrobených plzeňskou společností. Dalších šedesát vozů z této zakázky jezdí vedle Plevenu také v Burgasu, Varně a Stare Zagoře. Tato vozidla nabízejí zvýšení komfort pro cestující, výkonnou klimatizaci a moderní audiovizuální systém,“ uvádí Petr Kasenčák. Plzeňská Škodovka dodala rovněž do bulharského hlavního města Sofie v posledních letech padesát nízkopodlažních kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr za 700 milionů korun. Od roku 2010 zde navíc slouží ke spokojenosti dopravce i cestujících třicet dalších trolejbusů typu 26 Tr. Celkem je v Bulharsku více než 500 trolejbusů ze Škodovky.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14 tisíc trolejbusů. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric několik typů nových bateriových elektrobusů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Lenka Knechtová byl položen dotaz

bydlení

Vámi kritizovaná digitalizace stavebního řízení je podle mě zanedbatelný problém v porovnání s tím, že má ČR problém s nedostatkem bydlení, které, když už je, tak je pro většinu smrtelníků nedostupné. A upřímně nemám dojem, že když jste byli ve vládě, že jste problém nějak řešili. Můj dotaz tak zní,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

13:28 Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

Zoo Ostrava se zapojila do dalšího repatriačního projektu, tentokrát na posílení divoké populace orl…