Škoda Transportation: Škoda Vagonka získala miliardovou zakázku na dodávku elektrických jednotek do Lotyšska

30.07.2019 17:05 | Zprávy

Škoda Vagonka, člen skupiny Škoda Transportation, byla potvrzena jako vítěz tendru a podepsala smlouvu na dodávku elektrických jednotek pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru Vilciens).

Škoda Transportation: Škoda Vagonka získala miliardovou zakázku na dodávku elektrických jednotek do Lotyšska
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

Jedná se o třicet dva moderních jednopodlažních jednotek pro příměstskou dopravu, jejich údržbu, dodávky náhradních dílů a školení. Hodnota tohoto kontraktu se pohybuje okolo šesti miliard korun.

„Jsme velmi potěšeni, že Škoda Vagonka byla vyhlášena vítězem tohoto významného tendru a podepsala smlouvu s Pasažieru Vilciens. Opakovaně se ukázalo, že naše společnost nabídla ekonomicky a technicky nejlepší řešení nových moderních jednotek. Naše jednotky jsou v provozu například v České republice, Litvě, Ukrajině nebo Slovensku a nyní se na ně mohou těšit také cestující v Lotyšsku,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Vagonka Martin Bednarz.

Škoda Vagonka nejlépe splnila podmínky zadání tenderu a nabídla nejvýhodnější cenu za provoz nových moderních jednotek na 35 let. Jednalo se nejen o cenu za samotné elektrické jednotky, ale také za náklady na údržbu, spotřebu energie atd. a to po celou dobu provozu. Škoda navíc jako jediná nabídla dvousystémové jednotky, což je významnou výhodou vzhledem k probíhající elektrifikaci tratí v Lotyšsku. Nové jednotky tak budou moci operovat po celé délce tratí zejména pro trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.

Kromě samotných dodávek jednotek chce Škoda Vagonka spolupracovat s místními firmami při uvádění vlaků do provozu, na jejich následném servisu a údržbě po celý životní cyklus vozidla, který činí minimálně 35 až 40 let.
Jednotky by měly být dodávány postupně v letech 2022 až 2023.

Nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka budou určeny pro příměstskou dopravu pro provoz na tratích s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí konvertace na 25 kV. Vozidla musí odolat  klimatickým podmínkám -40 st.C až + 40 st.C. Obsaditelnost vozidel bude činit minimálně 400 sedících až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel bude 160 km/h.

Škoda Vagonka má dlouholeté zkušenosti s výrobou jednotek pro osobní dopravu. Její vlaky jezdí každý den v mnoha státech Evropy. V posledních 15 letech skupina Škoda Transportation dodala svým zákazníkům okolo 150 elektrických vlaků pro příměstskou, regionální a meziregionální dopravu. Skupina Škoda Transportation vyvíjí a vyrábí všechny klíčové komponenty vlaků, včetně trakčních elektrovýzbrojí, podvozků a řídicích systémů vozidla. Při výrobě používá skupina Škoda Transportation ty nejmodernější technologie například s cílem snížení spotřeby elektrické energie a úspory nákladů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Střední školu v jiném kraji navštěvují hlavně Středočeši

7:23 Český statistický úřad: Střední školu v jiném kraji navštěvují hlavně Středočeši

Počet středoškoláků v Česku mezi školními roky 2013/14 a 2023/24 stoupl o 8 %, přičemž nejvýraznější…