„Cílem ERÚ je maximální ochrana zákazníka prostřednictvím ochranných mechanismů nastavených na energetickém trhu. Přestože se dodavatel dostane do problémů, nenastane přerušení dodávky energie, o zákazníka je postaráno po celou dobu, jen si ve vymezeném období musí vybrat dodavatele nového,“ sdělila předsedkyně ERÚ Alena Vitásková.
Zákazníci mají možnost až půl roku využívat dodávku elektřiny ze strany dodavatele poslední instance – tj. obchodník ČEZ Prodej, s.r.o. Obchodník je dán distribučním územím, v tomto případě se jedná o společnost ČEZ Distribuce, a.s.
Informace o zahájení dodávky, výši ceny i ostatní podmínky má dodavatel poslední instance povinnost neprodleně oznámit každému dotčenému zákazníkovi i samotnému provozovateli distribuční soustavy. Jestliže si zákazník v půlroční lhůtě vybere nového řádného dodavatele, nastane standardní změna dodavatele v průběhu deseti pracovních dní.
Pro úplnost uvádíme, že změna dodavatele je v těchto případech zdarma, zákazníci nemusejí mít obavy např. z pokut za předčasnou výpověď smlouvy, uzavřené na dobu určitou, s předchozí společností.
Obecné informace ke změně dodavatele naleznete na webu ERÚ v Informačním centru pro zákazníka: https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum/zmena-dodavatele
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva