V uvedeném úseku dále dojde k výměně železničního svršku a sanaci železničního mostu a propustku. To vše umožní zrušit stávající snížení traťové rychlosti. Největší dopad stavby na provoz vlaků bude mít téměř tříměsíční nepřetržitá výluka, která začne 1. června.
K poruchám stability železničního náspu v zástavbě obce Hradec nad Svitavou dochází od roku 2010. K vyřešení problému nepomohly ani úpravy druhé traťové koleje v roce 2016. Proto se Správa železnic rozhodla pro výměnu celého tělesa náspu v nejpostiženějším úseku o délce 147 metrů. Díky provedeným úpravám zde budou vlaky moci opět využívat traťovou rychlost 140 km/h, navrhované stavebně-technické řešení umožní její budoucí zvýšení až na 160 km/h.
Náplní prací bude kompletní náhrada stávajícího náspu. Pro zaručení dlouhodobé stability je navrženo vyztužení zeminy pomocí geomříží, jež budou ukotveny do štěrku. Násep bude opatřen ochrannou vrstvou, která bude pokryta separační geotextilií a biodegradační rohoží s ornicí. Současně se bude řešit odvodnění v dotčené oblasti.
Stavbaři dále provedou výměnu železničního svršku a sanaci železničního mostu přes polní cestu a nedalekého propustku. Dojde také k úpravě trakčního vedení a zajistí se ochrana kabelů.
Celkové investiční náklady stavby dosahují 86 milionů korun. Práce začaly v tomto měsíci a potrvají do letošního října, jejich zhotovitelem je sdružení firem M – Silnice; SART – stavby a rekonstrukce; REMEX CZ.
Největší vliv na provoz vlaků mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami bude mít nepřetržitá výluka, která potrvá od 1. června do 26. srpna. Kvůli souběhu s dalšími výlukami na trati Brno – Česká Třebová se v uvedeném termínu předpokládá zavedení náhradní autobusové dopravy v úseku mezi Brnem a Svitavami.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva