Správa železnic chce o stavební povolení požádat ještě letos, samotná realizace by se měla naplno rozběhnout v příštím roce. V rámci stavby dojde v mezistaničním úseku dlouhém 7,1 km k rekonstrukci trati ve stávající stopě, což povede ke zvýšení rychlosti, spolehlivosti a bezpečnosti provozu.
Práce budou zahrnovat kompletní rekonstrukci železničního svršku a spodku, mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd.
Pro zajištění větší kapacity trati, a tím i spolehlivosti dopravy dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí.
Realizací stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu, s omezením výluk na nutné minimum. Celkové investiční náklady stavby jsou vyčísleny na 1,7 miliardy korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva