Správa železnic: Tunel Deboreč je proražen v celé své délce

11.02.2020 18:01 | Zprávy

Správa železnic dnes slavnostně ukončila prorážku tunelu Deboreč. Tunel dlouhý 660 metrů, který je důležitou součástí modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice, v budoucnu přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na něm i na celém modernizovaném úseku pokračují dál ve vysokém tempu.

Správa železnic: Tunel Deboreč je proražen v celé své délce
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Ražba tunelu začala v prosinci 2018 od výjezdového (pražského) portálu. Tunel byl ražen tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou. Ta spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

„Po prorážce tunelu budou následně zahájeny práce na dobírce jádra tunelu, na izolacích a na sekundárním ostění tunelu,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelových děl budovaných na trati Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Mezno s délkou 840 metrů. Ten je aktuálně vyražen v délce zhruba 350 m s postupem 2 m/den.

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd.

Trasa, která z velké části vybočí ze stávající stopy, bude o dva kilometry kratší než dosud, což společně se zvýšením traťové rychlosti přinese zkrácení jízdních dob expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice se Sudoměřickým tunelem.

Dokončení projektu se předpokládá na začátku roku 2022. Dojde tak k navýšení původní délky realizace zhruba o 12 měsíců, a to především v souvislosti se zahájením výstavby tunelu Mezno pomocí trhacích prací velkého rozsahu. Na jejich povolení se vázalo několik dalších podmínek, které způsobily uvedené zpoždění.

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice činí 7 159 049 000 Kč bez DPH. Žádost o spolufinancování tohoto projektu v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 z Fondu soudržnosti Evropské unie byla předložena na konci roku 2017. V případě jejího schválení může příspěvek EU činit až 5 151 794 403 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Úsek ze Sudoměřic u Tábora do Votic je součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru, jehož modernizace začala v roce 2005. V současné době jsou již dokončeny ucelené úseky ze Ševětína do Soběslavi, z Doubí u Tábora do Sudoměřic u Tábora, z Votic do Prahy-Hostivaře a také koleje v železničním uzlu České Budějovice. V plném proudu jsou práce v pražském železničním uzlu, kde vzniká čtyřkolejná trať mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice. Začala již také modernizace úseku ze Soběslavi do Doubí u Tábora. Jako poslední přijde na řadu připravovaná přestavba části koridoru z Nemanic do Ševětína.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Za dvacet let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

7:14 České dráhy: Za dvacet let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Byl 23. prosinec 2004 krátce po 10. hodině a na pražském Masarykově nádraží stály desítky železniční…