Správa železnic: Tunel Deboreč je proražen v celé své délce

16.02.2020 11:54 | Zprávy

Správa železnic slavnostně ukončila prorážku tunelu Deboreč. Tunel dlouhý 660 metrů, který je důležitou součástí modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice, v budoucnu přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na něm i na celém modernizovaném úseku pokračují dál ve vysokém tempu.

Správa železnic: Tunel Deboreč je proražen v celé své délce
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Ražba tunelu začala v prosinci 2018 od výjezdového (pražského) portálu. Tunel byl ražen tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou. Ta spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

„Po prorážce tunelu budou následně zahájeny práce na dobírce jádra tunelu, na izolacích a na sekundárním ostění tunelu,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelových děl budovaných na trati Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Mezno s délkou 840 metrů. Ten je aktuálně vyražen v délce zhruba 350 metrů s postupem dva metry za den.

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd.

Trasa, která z velké části vybočí ze stávající stopy, bude o dva kilometry kratší než dosud, což společně se zvýšením traťové rychlosti přinese zkrácení jízdních dob expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice se Sudoměřickým tunelem.

Dokončení projektu se předpokládá na začátku roku 2022. Dojde tak k navýšení původní délky realizace zhruba o 12 měsíců, a to především v souvislosti se zahájením výstavby tunelu Mezno pomocí trhacích prací velkého rozsahu. Na jejich povolení se vázalo několik dalších podmínek, které způsobily uvedené zpoždění.

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice činí 7 159 049 000 Kč bez DPH. Žádost o spolufinancování tohoto projektu v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 z Fondu soudržnosti Evropské unie byla předložena na konci roku 2017. V případě jejího schválení může příspěvek EU činit až 5 151 794 403 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Úsek ze Sudoměřic u Tábora do Votic je součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru, jehož modernizace začala v roce 2005. V současné době jsou již dokončeny ucelené úseky ze Ševětína do Soběslavi, z Doubí u Tábora do Sudoměřic u Tábora, z Votic do Prahy-Hostivaře a také koleje v železničním uzlu České Budějovice. V plném proudu jsou práce v pražském železničním uzlu, kde vzniká čtyřkolejná trať mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice. Začala již také modernizace úseku ze Soběslavi do Doubí u Tábora. Jako poslední přijde na řadu připravovaná přestavba části koridoru z Nemanic do Ševětína.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …