Správa železnic: Začíná rekonstrukce tratě z Křižanova do Skleného nad Oslavou

09.01.2020 19:38 | Zprávy

Správa železnic zahajuje celkovou přestavbu další části dvoukolejné magistrály přes Českomoravskou vrchovinu. Předáním staveniště tento týden fakticky začala rekonstrukce traťového úseku z Křižanova do Skleného nad Oslavou.

Správa železnic: Začíná rekonstrukce tratě z Křižanova do Skleného nad Oslavou
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Práce potrvají do dubna příštího roku, během nich se výrazně zlepší parametry jak samotného mezistaničního úseku, tak i obou zmiňovaných stanic.

Komplexní rekonstrukcí projde více než 9 km tratě, což zahrnuje kromě úseku mezi Křižanovem a Skleným nad Oslavou také obě jmenované stanice. V nich se zrenovuje železniční svršek a spodek, potřebné úpravy se provedou na trakčním vedení. Přestavbou projdou obě ostrovní nástupiště, výška nástupní hrany bude 550 mm nad kolejí. Bezbariérový mimoúrovňový přístup na nástupiště bude v Křižanově z podchodu s využitím nových výtahů, ve stanici Sklené nad Oslavou pak šikmými přístupovými chodníky. Vybrané výhybky budou vybaveny elektrickým ohřevem. Rychlost v hlavních staničních kolejích se zvýší až na 140 km/h.

Téměř stejné práce proběhnou i v mezistaničním úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou. Jediný železniční přejezd v řešeném úseku bude rekonstruován. Modernizací projde kromě sdělovacího také zabezpečovací zařízení, a to nejen na hlavní trati a ve stanicích, ale i na navazující regionální železnici do Velkého Meziříčí.

Ve stanici Křižanov a Sklené nad Oslavou probíhá současně také rekonstrukce výpravních budov, ve kterých budou mimo jiné provedeny i práce nutné pro umístění nového technologického sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v dopravní kanceláři.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce traťového úseku Křižanov - Sklené nad Oslavou (mimo) činí 1 299 942 023 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 947 681 954 Kč.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce žst. Sklené nad Oslavou činí 616 703 363 Kč. Také tento projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 465 768 019 Kč.

Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem obou staveb je Společnost Vysočina, kterou tvoří TSS Grade; ELTRA; FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; Doprastav a PORR.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

22:28 Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

Karlovarští celníci zajistili od začátku září na tržnicích ve svém regionu zboží podezřelé z porušen…