Správa železnic představuje na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan

22.09.2022 10:06 | Tisková zpráva

Společný česko-německý projekt vysokorychlostní trati (VRT) z hlavního města do Ústí nad Labem a Drážďan představuje Správa železnic na tradičním železničním veletrhu InnoTrans v Berlíně.

Správa železnic představuje na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Informační stánek je součástí expozice Svobodného státu Sasko a Evropského seskupení pro územní spolupráci (ESÚS). Největším lákadlem projektu je příprava Krušnohorského tunelu, který bude s délkou až 30 kilometrů nejdelší ve střední Evropě.

Anketa

Jak budete volit v komunálních volbách?

hlasovalo: 11074 lidí

Projekt Nového železničního spojení Drážďany – Praha je díky mezinárodní spolupráci Správy železnic a DB Netz s podporou ESÚS zastoupen na veletrhu železniční dopravy a techniky InnoTrans. Společný prezentační stánek v hale 7.2b představuje návštěvníkům aktuální stav prací na nové vysokorychlostní trati, její přínosy, způsob napojení na českou a německou železniční infrastrukturu a specifické aspekty přeshraniční přípravy.

Ve společném stánku je k vidění model razicího stroje TBM. Právě tato technologie umožní vznik Krušnohorského tunelu, který je klíčovou, a zároveň nejsložitější stavbou na úseku Praha – Drážďany. Připraveny jsou také modely železničních jednotek provázejících historií, současností a budoucností železničního spojení Via Vindobona, které propojuje tři hlavní města střední Evropy.

Projektanti již pracují na zpracování technického návrhu v podrobnosti dokumentace pro územní rozhodnutí na úsecích VRT Podřipsko a Krušnohorský tunel. Většina trati je navržena pro rychlost 320 km/h s výhradním provozem osobní dopravy. Část ale využije také nákladní doprava. Jízdní doba mezi Prahou a Drážďany se po dokončení trati zkrátí ze současných 2,5 hodiny na 60 minut. Zrychlení dopravy zaznamená nejen významná část obyvatel Středočeského, ale především Ústeckého kraje, a to díky propojení vysokorychlostní infrastruktury se stávající železniční sítí. Zahájení výstavby prvního úseku předpokládá Správa železnic v roce 2027.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj hledá architektonickou podobu důlního díla Orty

22:08 Jihočeský kraj hledá architektonickou podobu důlního díla Orty

Mimořádný zážitek z návštěvy ojedinělé přírodní a technické památky chce do budoucna připravit zájem…