Správa železnic představuje na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan

22.09.2022 10:06 | Tisková zpráva

Společný česko-německý projekt vysokorychlostní trati (VRT) z hlavního města do Ústí nad Labem a Drážďan představuje Správa železnic na tradičním železničním veletrhu InnoTrans v Berlíně.

Správa železnic představuje na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Informační stánek je součástí expozice Svobodného státu Sasko a Evropského seskupení pro územní spolupráci (ESÚS). Největším lákadlem projektu je příprava Krušnohorského tunelu, který bude s délkou až 30 kilometrů nejdelší ve střední Evropě.

Projekt Nového železničního spojení Drážďany – Praha je díky mezinárodní spolupráci Správy železnic a DB Netz s podporou ESÚS zastoupen na veletrhu železniční dopravy a techniky InnoTrans. Společný prezentační stánek v hale 7.2b představuje návštěvníkům aktuální stav prací na nové vysokorychlostní trati, její přínosy, způsob napojení na českou a německou železniční infrastrukturu a specifické aspekty přeshraniční přípravy.

Ve společném stánku je k vidění model razicího stroje TBM. Právě tato technologie umožní vznik Krušnohorského tunelu, který je klíčovou, a zároveň nejsložitější stavbou na úseku Praha – Drážďany. Připraveny jsou také modely železničních jednotek provázejících historií, současností a budoucností železničního spojení Via Vindobona, které propojuje tři hlavní města střední Evropy.

Projektanti již pracují na zpracování technického návrhu v podrobnosti dokumentace pro územní rozhodnutí na úsecích VRT Podřipsko a Krušnohorský tunel. Většina trati je navržena pro rychlost 320 km/h s výhradním provozem osobní dopravy. Část ale využije také nákladní doprava. Jízdní doba mezi Prahou a Drážďany se po dokončení trati zkrátí ze současných 2,5 hodiny na 60 minut. Zrychlení dopravy zaznamená nejen významná část obyvatel Středočeského, ale především Ústeckého kraje, a to díky propojení vysokorychlostní infrastruktury se stávající železniční sítí. Zahájení výstavby prvního úseku předpokládá Správa železnic v roce 2027.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

22:08 Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

V peklo s čerty i Mikulášem se na přelomu listopadu a prosince změní tři zpřístupněné jeskyně –Výpus…