Předpokládaná cena zakázky na zpracování aktualizace dokumentace na územní řízení je 160,5 mil. Kč. Nová dvoukolejná koridorová trať začne úpravou výjezdu ze stanice Praha-Smíchov, kde ke dvěma stávajícím kolejím přibudou další dvě. Trasa nové tratě povede převážně v tunelu o délce 24,7 kilometru, který začne pod Barrandovem a vyústí u Berouna. Dále bude nový koridor pokračovat estakádou přes údolí Berounky. Na pražské straně tunelu bude vybudována odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na berounské straně tunelu bude připravena odbočka pro navazující novou vysokorychlostní trať ve směru Hořovice/Plzeň. Nový tunel bude navržený na maximální rychlost 200 km/h.
Mezi hlavní přínosy nové trati patří zkrácení jízdní doby v úseku Praha-Smíchov – Beroun na zhruba 12 minut, zrychlení a zkvalitnění regionální dopravy v úseku Praha – Beroun a dále celé jihozápadní části Středočeského kraje ve vazbě na Prahu, zrychlení a zkvalitnění vnitrostátní i mezinárodní dopravy v úseku Praha – Plzeň – Norimberk/Mnichov. Odlehčení současné přetížené železnice podél Berounky od dálkové osobní a nákladní dopravy pak umožní zvýšit frekvenci příměstských vlaků na této trati.
Většina ražby tunelů bude prováděna plnoprofilovými tunelovacími stroji TBM v hloubce zhruba 150 metrů pod povrchem. V současné době existuje na světě jen 13 delších železničních tunelů a obdobné množství je v realizaci nebo v podobné fázi příprav. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2028 a dokončení v roce 2042.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva