Práce v první etapě se zaměří na opravu fasády a přilehlého nástupiště, jejich zahájení se předpokládá ještě letos. Na ni naváže druhá etapa obsahující zejména opravu interiéru objektu a úpravy okolí výpravní budovy. Hotovo bude na jaře 2024, celková investice se plánuje ve výši 954 milionů korun.
Nádražní budova v Teplicích je další z řady velkých památkově chráněných objektů, které Správa železnic rekonstruuje a navrací jim historický lesk. „Od převzetí výpravních budov v polovině roku 2016 naše státní organizace investovala do jejich renovací po celé České republice značný objem finančních prostředků. Rekonstrukcí nebo opravou prošlo už 252 nádražních budov za 3,27 miliardy korun. Jen letos máme rozestavěno dalších 65 objektů,“ upřesňuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
V současné době procházejí kompletní obměnou velké nádražní budovy, například v Českých Budějovicích, Plzni, Havířově a na hlavním nádraží v Praze. A ještě letos začne také rekonstrukce další rozsáhlé a památkově chráněné budovy, a to na pardubickém hlavním nádraží.
Současná podoba teplické výpravní budovy, jejíž historie sahá až do roku 1856, neodpovídá současným požadavkům. Proto se Správa železnic rozhodla pro její kompletní rekonstrukci. V první etapě dojde k obnově střech včetně krovů a části fasády. Bude vyměněna také příslušná část oken a dveří. Součástí této etapy bude i rekonstrukce 1. nástupiště, zvednutí jeho hrany a nové zastřešení. V navazující druhé etapě proběhne kompletní renovace objektu a zřízení bezbariérového přístupu do budovy.
Veškeré stavební úpravy i vzhled budovy budou navrženy tak, aby zohlednily její památkovou ochranu. Zachováno bude bohaté původní zdobení kupolovitých stropů a sloupů, ale budova zároveň nabídne veškerý servis, který si žádá moderní cestování. Cestujícím budou k dispozici nové obchody, služby či toalety.
U nádraží se vybudují nová parkoviště, stání pro kola i zamykatelné cykloboxy. Část parkovacích míst a stání pro kola bude doplněná o dobíjecí stojany. Po celou dobu realizace budou fungovat všechny základní služby pro cestující, jako je prodej jízdenek, čekací prostory nebo toalety. Do budovy se následně přesune dislokované pracoviště Správy železnic, o využití zbývajících neobsazených prostor se jedná s potenciálními nájemníky.
Výpravní budova v Teplicích je dalším objektem v Ústeckém kraji, který čeká rekonstrukce. Od roku 2016, kdy Správa železnic převzala do své péče výpravní budovy, se jen v Ústeckém kraji renovovalo již 19 objektů. Konkrétně jde o budovy ve stanicích Litoměřice horní nádraží, Mlýny, Štětí, Chomutov, Jedlová, Dolní Žleb, Litoměřice město, Kadaň, Litvínov, Chřibská, Varnsdorf, Postoloprty, Louny, Mikulášovice dolní nádraží, Rumburk, Bohušovice nad Ohří, Ploskovice, Blíževedly a Děčín východ. Oprava dalších výpravních budov, například v Bílině, Podbořanech, Rybništi, Blatnu u Jesenice a Úštěku, se připravuje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva