SŽDC v současnosti provozuje celkem 543 speciálních hnacích vozidel pro opravy a údržbu železničních tratí. Nejvíce, celkem 322 kusů, z toho tvoří motorové univerzální vozíky MUV 69 v různých verzích, které slouží pro údržbu a opravy tratí na dráhách celostátních a regionálních a k přepravě materiálu a osob. Několik desítek drezín tohoto typu již prošlo výraznou modernizací, poslední verzí je MUV 75. Novinkou ve výbavě SŽDC je trojice speciálních vozidel MTW 100 určených pro opravy a údržbu trakčního vedení.
V rámci Národního dne železnice si návštěvníci budou moci prohlédnout tato speciální vozidla SŽDC:
Motorové univerzální vozidlo MUV 75
Je určeno pro údržbu železničních tratí. Vyhovuje nejnovějším evropským normám i standardům TSI. Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídicími stanovišti, která pojme až sedm členů osádky. Plošina s nosností pěti tun je osazena jeřábem Palfinger. Ten je dodáván se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením. Funkční design přední části vozidla výrazně přispívá k lepší aerodynamice. Maximální rychlost 75 km/h mu zaručuje větší akční rádius a kratší dojezdové časy na místo zásahu.
Malá měřicí drezína MMD.2
Slouží k měření geometrických parametrů staničních dopravních kolejí. Je vybavena kontaktním měřicím systémem s elektronickými čidly, analogovo-digitální elektronikou a měřicím počítačem. Další počítač na palubě drezíny zpracovává jednotlivé signály a vyhodnocuje parametry geometrie koleje. Drezína dosahuje přepravní rychlosti 75 km/h, při měření max. 40 km/h.
MTW 100
Speciálně navržené vozidlo pro údržbu trakčního vedení. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva