Správa železniční dopravní cesty se představí na Národním dni železnice 2018

19.09.2018 20:38 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je partnerem Národního dne železnice, který se uskuteční v sobotu 22. září ve Středisku oprav kolejových vozidel v Českých Budějovicích. SŽDC představí speciální techniku, která bude k vidění v rámci Světa změny.

Správa železniční dopravní cesty se představí na Národním dni železnice 2018
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

SŽDC v současnosti provozuje celkem 543 speciálních hnacích vozidel pro opravy a údržbu železničních tratí. Nejvíce, celkem 322 kusů, z toho tvoří motorové univerzální vozíky MUV 69 v různých verzích, které slouží pro údržbu a opravy tratí na dráhách celostátních a regionálních a k přepravě materiálu a osob. Několik desítek drezín tohoto typu již prošlo výraznou modernizací, poslední verzí je MUV 75. Novinkou ve výbavě SŽDC je trojice speciálních vozidel MTW 100 určených pro opravy a údržbu trakčního vedení.

V rámci Národního dne železnice si návštěvníci budou moci prohlédnout tato speciální vozidla SŽDC:

Motorové univerzální vozidlo MUV 75

Je určeno pro údržbu železničních tratí. Vyhovuje nejnovějším evropským normám i standardům TSI. Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídicími stanovišti, která pojme až sedm členů osádky. Plošina s nosností pěti tun je osazena jeřábem Palfinger. Ten je dodáván se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením. Funkční design přední části vozidla výrazně přispívá k lepší aerodynamice. Maximální rychlost 75 km/h mu zaručuje větší akční rádius a kratší dojezdové časy na místo zásahu.

Malá měřicí drezína MMD.2

Slouží k měření geometrických parametrů staničních dopravních kolejí. Je vybavena kontaktním měřicím systémem s elektronickými čidly, analogovo-digitální elektronikou a měřicím počítačem. Další počítač na palubě drezíny zpracovává jednotlivé signály a vyhodnocuje parametry geometrie koleje. Drezína dosahuje přepravní rychlosti 75 km/h, při měření max. 40 km/h.

MTW 100

Speciálně navržené vozidlo pro údržbu trakčního vedení. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚZSVM informuje o aktuálním stavu nakládání s areálem Hanáckých kasáren v Olomouci

22:03 ÚZSVM informuje o aktuálním stavu nakládání s areálem Hanáckých kasáren v Olomouci

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) byl dne 11. října 2024 Univerzitou Palackéh…