Správa železniční dopravní cesty vypsala soutěže na zhotovitele šesti staveb

08.10.2018 7:34 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala tento týden soutěže na zhotovitele šesti významných staveb, jejichž celkové investiční náklady překročí 8 miliard korun. Rekonstrukcí projdou železniční stanice Řetenice, Letohrad nebo Mikulášovice dolní nádraží. Revitalizovat a elektrizovat se bude trať z Litvínova do Oldřichova u Duchcova či Šakvice – Hustopeče u Brna. Mezi finančně nejnáročnější patří druhá etapa modernizace přerovského železničního uzlu.

Správa železniční dopravní cesty vypsala soutěže na zhotovitele šesti staveb
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„SŽDC jako jeden z nejvýznamnějších investorů v zemi aktuálně připravuje akce v různé fázi projektové přípravy za více než 60 miliard korun. Jen do konce letošního roku plánujeme vypsat soutěže na samotnou realizaci staveb, které v celkových investičních nákladech překročí 20 miliard korun,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda a současně doplňuje: „První šestici staveb jsme vypsali tento týden, jejich celkové investiční náklady dosahují částky 8 miliard korun. V současnosti se finišuje s přípravou soutěží dalších klíčových stavebních akcí, jako je úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím nebo z pražského Smíchova do Černošic na třetím koridoru.“

Přehled staveb, na které SŽDC vypsala soutěže na zhotovitele stavby s uvedením celkových investičních nákladů:

  • Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov, 1 miliarda Kč
  • Rekonstrukce žst. Řetenice, 907 milionů Kč
  • Rekonstrukce žst. Mikulášovice dolní nádraží, 121 milionů Kč
  • Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba, 3,6 miliardy Kč
  • Rekonstrukce žst. Letohrad, 852 milionů Kč
  • Modernizace a elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna, 1,5 miliardy Kč

Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov přinese kompletní rekonstrukci celé trati. Výrazně se tak zkvalitní provozování osobní regionální dopravy mezi Ústím nad Labem a Litvínovem. Elektrizovat se bude úsek Louka u Litvínova – Litvínov a rekonstrukcí projde zbylý úsek trati, zvýší se traťová rychlost až na 100 km/h. Nedílnou součástí revitalizace je rekonstrukce železničního svršku (kolejí, výhybek) a spodku, mostů a propustků, dále vybudování nových nástupišť ve výšce 550 mm nad kolejí, trakčního vedení a také sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Provoz bude dálkově řízen dispečerem z Louky u Litvínova.

V případě rekonstrukce stanice Řetenice se počítá s modernizací uvedené stanice a částí navazujících úseků směr Oldřichov u Duchcova a Lovosice. V samotných Řetenicích je navrženo ostrovní nástupiště o délce 120 m a vnější nástupiště o délce hrany 50 m. Přístup na nově vzniklá nástupiště bude přes stávající lávku doplněnou o schodiště a dva výtahy. Realizovat se bude nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení.

Náplní rekonstrukce stanice Mikulášovice dolní nádraží je modernizace staničního zabezpečovacího zařízení s cílem zkrácení staničních provozních intervalů. Dále dojde k instalaci zabezpečení na přejezd přes silnici III/2674 v blízkosti zastávky Vilémov u Šluknova, kde je dnes trvalé omezení traťové rychlosti. S rekonstrukcí staničního zabezpečovacího zařízení souvisí také rekonstrukce a úprava konfigurace kolejiště na požadovaný stav a rekonstrukce nástupišť na výšku 550 mm nad kolejí.

Finančně nejnáročnější stavba v přerovském uzlu zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a traťových úseků Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice a Přerov – Dluhonice. Dojde k potřebnému zlepšení jejich parametrů, což se projeví například zvýšením traťové rychlosti. Moderní zabezpečovací zařízení pak přispěje ke zlepšení bezpečnosti provozu.

Při rekonstrukci železniční stanice Letohrad se postaví nový podchod a také ostrovní nástupiště. Rekonstrukce stanice zvýší propustnost přilehlých traťových úseků. Realizace zabezpečovacího zařízení bude sahat do Lanšperka ve směru na Ústí nad Orlicí a do Žamberka ve směru na Týniště nad Orlicí. Letohradská stanice se novým staničním zabezpečovacím zařízením ve směru Jablonné nad Orlicí napojí na již zrealizovanou stavbu z roku 2009 do Lichkova a na státní hranici s Polskem.

Dlouho očekávaná modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna zahrnuje rekonstrukci a kompletní elektrifikaci této regionální trati, která umožní přímé napojení na koridor a vlakové spojení do Brna bez přestupu. Výsledkem prací bude rovněž zvýšení traťové rychlosti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Jak přesně si to vyvlastnění představujete?

A byť je to mířeno proti Rusům, není paradox, že přesně tohle dělali oni? Fakt myslíte, že je to demokratický nástroj?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Vyjádření skupiny ČEZ k předběžnému opatření ÚOHS

16:14 ČEZ: Vyjádření skupiny ČEZ k předběžnému opatření ÚOHS

Společnost EDU II bere na vědomí postup Úřadu ve správním řízení a uvědomuje si, že vzhledem ke komp…