1.Zdraví na prvním místě
Jedním z trendů, který se v našich zemích začíná objevovat a souvisí se stárnutím obyvatelstva v Evropě, je změna postoje lidí k jejich vlastnímu zdraví.
Dobrá kondice se stane cenným aktivem, lidé budou ke svému zdraví přistupovat zodpovědněji a budou vyhledávat produkty a služby, které jim pomohou v dodržování zdravého životního stylu. „Stárnutí obyvatelstva však nepřináší armádu důchodců, ale skupinu lidí dlouhodobě ekonomicky či jinak aktivních, kteří žijí zejména ve městech. Jsou to lidé, kteří stihnou 2–3 životní cykly, zakládají nové rodiny, radikálně mění profese, mají potřebu se neustále vzdělávat. Pro prodejce je to velká příležitost,“ říká Ivana Žoldošová.
2.On-line svět přináší nové možnosti
Rostoucí urbanizace jde ruku v ruce s nárůstem populace, která se rozhoduje, setkává a žije podle množství informací získaných z digitálního světa – z internetu a zejména ze sociálních sítí.
I český a slovenský zákazník je díky on-line informacím stále sofistikovanější a náročnější. Za své peníze očekává hodnotu a neustálou inspiraci. Nakupování bude pro informované zákazníky znamenat více než jen hledání výhodné cenové nabídky. Musí jim přinést i určité vzrušení, podnítit jejich vnímavost a přinést nové zážitky a možnosti jak vypnout a zrelaxovat. ,,Interaktivní prezentace výrobků, interaktivní prodejci, služby spojené s on-line prostředím jsou přirozeným vývojem. Je to příležitost pro nákupní centra, ale i samotné prodejce přicházet s úplně novými netradičními službami nebo volnočasovými aktivitami,“ dodává Ivana Žoldošová.
3.Rostoucí vliv Asie
Nákupní chování evropských spotřebitelů ovlivní v budoucnosti i rostoucí síla Asie. Konzumní síla východu se naplno projeví v nejbližším desetiletí. Podle analytiků bude totiž v roce 2030 Čína nejsilnější světovou ekonomikou. „Čína a Indie budou předurčovat trendy spotřebitelského chování. Na ty budou muset reagovat i prodejci v Evropě. Schopnost přizpůsobit nové služby a produkty evropským zákazníkům tak bude klíčová,“ uvádí Ivana Žoldošová.
O Inter IKEA Centre Group (IICG)
Do mezinárodní skupiny IICG patří i developerské společnosti Inter IKEA Centre Group Slovensko a Inter IKEA Centre Group Česká republika, které byly založeny v roce 2003. IICG aktuálně působí v třinácti zemích Evropy a spravuje přes milion čtverečních metrů prodejní plochy. Cílem společnosti je tuto plochu v průběhu následujících let významně zvětšit a rozšířit působení do Číny. Jako jeden z mála developerů IICG nákupní centra nejen staví, ale i provozuje. Skupina postavila a provozuje na Slovensku a v Česku nákupní centra Avion Shopping Park – v Bratislavě, v Praze, Brně a Ostravě. Nákupní centra v obou zemích zaujímají plochu přes 320 tisíc čtverečních metrů. Kotevním nájemníkem center IICG je prodejce nábytku IKEA, který při svých prodejnách vždy staví jen centra skupiny IICG. Společnost Inter IKEA Centre Group Slovensko/Česká republika (investor, developer, provozovatel nákupních center Avion) ??a IKEA (obchodní domy s nábytkem IKEA) jsou dvě samostatné společnosti s rozdílným předmětem podnikání.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva